Snart är det den 14 februari...

Är alla hjärtans dag extra uppschasad och kommersiell just i år eller är det bara jag som är extra känslig? Jag tycker snart jag kräks på allt som har med alla hjärtans dag att göra. Alla mail och sms som påminner om denna högtid, denna speciella dag som blivit förknippad med så höga förväntningar. Mail som om "extra kärleksfulla recept" och de som säger "skicka en kärlekshälsning på alla hjärtans dag" och att jag är värd  "kärlek, lyxiga underkläder och choklad" tex. Det tycker jag också att jag är värd men vem ska ge mig det?

Jag är singel, jag är ensam, jag kommer inte få några kramar, kyssar, rosor eller choklad. Jag har ingen älskling att mysa med och visa min kärlek lite extra till. Och hela tiden påminns jag om att det är just så och det gör mig nästan lite bitter. För visst skulle jag gärna vilja fira alla hjärtans dag (och visst kan jag göra det genom att tala om för nära och kära att de betyder mycket för mig men det är inte samma sak som att visa det för en partner), jag är inte emot dagen som sådan.....bara jag slipper vara singel (det är ju inte självvalt) eller att iaf folk slutar "rub my nose in it" som man skulle uttrycka det på utrikiska :(

Så nu känns det lite bättre när jag har fått avreagera mig lite.

Kommentarer
Postat av: Systret

Haha. Men jag tror faktiskt du har rätt. Det blir värre för varje år. Har oxå fått en massa mail å annat... Skickar en massa kärlek till dig iaf! =)

puss på kram

2009-02-14 @ 12:16:51
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Sonja T

Ack, så rätt du har... hur "söt" dagen än må vara så börjar det bli hysteriskt kommersiellt iallafall, singel eller ej:) Men jag förstår dig mycket väl!

Visst är det gott o få vräka ur sig ibland va':) Helt rätt!



Ha en skön helg oavsett!!

Kram Sonja

2009-02-14 @ 13:43:59
URL: http://sonja-365foton.blogspot.com/
Postat av: Simon

Well guess what babe, your no longer alone. You can spoil me now :P Altough i will be in Aus this year.

2009-11-29 @ 02:08:26

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0