Dagens foto 090123

Så var det fredag igen, veckan har gått i ganska högt tempo tycker jag.  Mycket på jobbet, hann inte riktigt det jag hade tänkt för veckan för det blev naturligtvis lite strul på vägen och perfektionist som jag är så ska ju allt vara ytterst korrekt och riktigt innan jag lämnar något ifrån mig. Håller på att uppdatera produktinfo samt bilder för företagets hemsida gällande utomhusbelysning för de nordiska länderna samt den internationella sidan. Inte jag som översätter och så (särskilt inte finska) men det är lite pyssel ändå för att allt ska stämma med artikelnummer och annat.

En rolig grej utspelade sig dock idag som gjorde mig glad. På förmiddagen kommer en kvinnlig kollega in på reklamkontoret där jag för närvarande sitter placerad och säger "Vad snygg du är idag." Var bara det hon ville säga, tänk vad små ord kan göra. Jag är alldeles för dålig på att säga sådana små saker själv, även om jag kan tänka dem. Ska försöka bli bättre på det. För tänk om man får få någon att le en extra gång en dag bara på grund av en vänlig kommentar.  Men nog om det, arbetsveckan är ju slut och jag återgår istället till dagens bild. (Märks det föresten att jag ägnat veckan åt att titta på åtskilliga miljöbilder för armaturer....log lite när jag insåg att jag tagit en bild som skulle kunna platsa som en sådan.)

Ägnade kvällen åt ett biobesök med N & D, vi var på premiären av Lukas Moodyssons nya film - Mammut. Det är Moodyssons första engelsspråkiga film med de internationella stjärnorna Gael García Bernal och Michelle Williams i huvudrollerna. Den är inspelad i tre världsdelar med en budget på runt 70 miljoner kronor. En spottstyver i Hollywood, men en förmögenhet jämfört med vad regissören hade att röra sig med när han filmade succéer som Fucking Åmål, Tillsammans och Lilja 4-ever.

"Leo (Bernal) och Ellen (Williams) är ett framgångsrikt, ungt par som lever i en lyxvåning i New York. Dottern Jackie har de knappast tid för, så de har anställt Gloria från Filippinerna som barnflicka. Själv har hon lämnat sina egna två barn i hemlandet.

Ellen är kirurg på en akutmottagning och kämpar med att rädda liv. Leo är grundare av en spelsajt på internet, som drar in miljon efter miljon. När han måste åka på en affärsresa till Thailand börjar en kedjereaktion som får konsekvenser för alla inblandade."




Jag ger filmen mycket bra betyg, den är definitvt sevärd. Det är inte så mycket ett  händelseförlopp i filmen som drar den framåt men ändå så är varje scen fylld med tänkbarheter. Allting hör ändå samman på ett eller annat vis. Det vilar en sorts stämning över hela filmen som är svår att förklara. Jag visste inget om filmen innan besöket och jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig så jag blev glatt överraskad. En trevlig fredagskväll med andra ord!

Andra "dagens foto" fotografer:
Webmosterhelene ~ Anna & Xanté ~ Blommig ~ Ulrica ~ Åsa/Badanka ~ Sockergrynet ~ Monkan ~ Copyrightmaria ~ Maria/3 kärlekar ~ Livet hos oss ~ Jane/citrontimjan~ Karin/Scrappa.nu~ ScrapJo ~ Anna/minkamera ~ Pernilla ~ Jessica ~ Mia/Winyans egohörna ~ Lenalandis ~ Sabina ~ Snöstjärna ~ Maria/Mariasdagbok ~Millan ~ Åsa ~ Tezzan ~ Kristin

(Är du inte med i min lista men deltar i utmaningen och vill att jag ska länka till dig så får du skriva en kommentar så lägger jag till dig. Givetvis får du hemskt gärna länka tillbaka till mig.)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Lukas Moodysson pratade faktiskt om sin film ikväll den där norrmannen Sk..program. Faktiskt intressant.

2009-01-23 @ 23:10:19
Postat av: .:Sabina:.

Vad roligt att bli glatt överraskad på bio! Hörde om just den filmen när jag fastnade på Kulturnyheterna av alla tänkbara program. Ska också försöka se den!



2009-01-23 @ 23:23:32
URL: http://365foton2009.wordpress.com/
Postat av: Anna G

Jag vill oxå se den. Kul att läsa recension innan.

2009-01-26 @ 10:32:40
URL: http://xante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0