Det går runt...det går runt

Vad skulle jag göra utan Anna som tipsar mig om så bra saker. Idag tipsade hon mig om att de har fått in filtbanden jag skrivit om i tidigare inläggSkaparlusten.och på Scrapaddicted. Vi bara MÅSTE ju helt enkelt beställa :P.

Sen har jag hittat Craft Mates väskan Ezy Lockin' Caddy i lila. Visst är den snygg!? Finns på Decor Unique för 379 kr. Inuti är den likadan som den vanliga svarta jag sett tidigare, bara färgen som skiljer. Den vanliga svarta finns också där och den är 30 kr billigare men jag vill nog vara lite annorlunda och ha en lila.

image281

Är mycket sugen på den. Om jag inte får en i födelsedagspresent nästa vecka (har önskat mig den) så blir det ett köp :P Var dessutom inne på Annas sida och inspirerades och blev scrappsugen av hennes fina LO:s. Gå in och titta ni med!

Sen har jag lite funderingar på vad man ska ha för bra verktyg för att skära ut cirklar. Jag har kollat runt lite men kan inte riktigt bestämma mig. Någon som har något bra och kan tipsa eller ge betyg.

1. Den här verkar väldigt praktisk. Den kommer från EZ Success och heter Circle Scissor. Finns på InkyWings för 229 kr. Lite dyrt men det kan ju vara värt det kanske...En platta full med massa hål som man sticker ner "pennkniven" i och skär runt. Kan skära 125 st olika storlekar mellan 25-150 mm i diameter.

image283

2. Fiskars ShapeCutter. Men då behöver man ju köpa till skärmallar att skära utifrån. Å andra sidan så kan man ju få många olika typer av figurer och inte endast cirklar. Finns bland annat på Allt i Lek för 198 kr. ShapeCutter Plus finns för 249 kr. Inte koll på skillnaden där. Någon som vet?

image285

klicka för större bilder

3. Ett litet budget alternativ tyggs Panduro Hobby stå för. Deras cirkelkniv kostar endast 49 kr och den kan skära ut cirklar från 1-15 cm. Problemet som jag ser det är att det nog blir hål i mitten av pappret då den verklar fungera som en passare.

image294


4. Eller varför inte som jag nämnt tidigare QK Nesting Shapes- Circles. 209 kr på ScrapAddicted. Med den kan man stansa ut circlar mellan 1"- 3 5/8" vilket motsvarar ungefär 2.5 cm -9 cm. Lite litet kanske?!

Tja sen hade jag nog inga fler alternativ just nu. Någon som har något annat som funkar? Vill ha MÅNGA tips!


Supersnygg embossade album i faux leather (fuskläder) har Making Memories i serien Funky Vintage. 12 x 12 postboundalbum är det. Visst är de läckra?

image284

Sen har jag hittat en stans från Fiskars som gärna skulle få flytta hem till mig och min pysselhörna. Den finns på Scrapbookingbest för 161,25 kr (vilket udda pris för övrigt)

image288

Fiskars har flera superfina stansar som alla skulle trivas bra hemma hos mig ;) Här kommer några fler exempel. Alla finner du på Scrapbookingbest

image292
Denna söta med hjärtan kostar 130 kr.

image290
Den här med blominspirerat mönster kostar även den 130 kr.

image293
Denna som kallas soluppgång gillade jag också, även den 130 kr.

Höstinspirerade metall charms hittade jag hos Upsy Daisy. Vet inte var man får tag i dem i Sverige om det överhuvudtaget går men jag tyckte de var lite läckra.

image295 image296

Har du svårt att välja vilka färger som egentligen passar ihop när du scrappar. Gillar du som jag Cardstock från Bazzill Basics. Då finns det en jättecool grej som jag gärna själv skulle vilja ha som hjälp i mitt scrappande. Bazzill Basics Color Wheel Trio. Du kan bland annat hitta den på Decor Unique för 69 kr.

image297

Härliga Rub-ons som kombineras med stenar från Imaginisce Rub-ons & Rhinestones.

image298


Klicka på bilderna för att se dem i större format

Avslutningsvis tar jag med en stämpel som jag velat ha länge. Har mest sett den användas bland de som scrappar kort men jag tror att jag skulle kunna hitta på andra användningsområden för den. Det är Snabbalmanackan från InkyWings. Kostar endast 50 kr men det har inte blivit av att jag köpt den ännu.

image301
Ja, det finns hur mycket som helst och jag skulle kunna sitta här hela dagen men nu får det räcka med trånande och inspiration. Måste göra något vettigt också. :)

Kram å hej


Kommentarer
Postat av: Anna G

Tack! Va gullig du e! Det som gör att jag utvecklas lite, är nog att jag handlat så mkt under sommaren och har mer grejer att insprieras av=) Det ska bli så kul att scrappa med dig, längtar jättemkt men nu är det inte lång tid kvar! NU ska jag lämna internet ett tag och skriva uppsatser. KRAM

2007-10-07 @ 11:37:05
Postat av: lilla jag

Har du ändrat typsnittet på rubriker å så nu?
Snygg väska!
*puss på kram*

2007-10-07 @ 12:25:52
Postat av: Sussig

ShapeCutter Plus är lite mer ergonomisk med ett bättre grepp än ShapeCutter, annars tror jag inte det är någon annan skillnad. Har en själv och tycker att den funkar bra och är lätt att använda. Finna för 199 kr hos Stämpelstudion som även har endel mallar billigt.

2007-10-18 @ 19:41:22

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0