Helgen gick fort...

...precis som helgerna (och veckorna med för den delen) brukar göra. Har tillbringat helgen hemma i Blekinge och det var mysigt. Körde ner redan i fredags för att få ut maximalt av tiden. Har hunnit umgås med mamma, mormor, pappa och lite kompisar. Dessutom provianterat med lite pysselgrejer (ur mammas oändliga förråd) och lite julsaker. Bland annat fått med mig min röda adventsljusstake som jag haft på mitt rum så länge jag kan minnas - mycket nostalgi med den :). Nu måste jag bara hitta en ny placering för den, jag tror den kommer få bo i vardagsrumsfönstret. För ytterligare nostalgi fick jag även med mig en väggbonad med två söta små tomtar som även de har varit med i alla år...iaf så länge jag kan minnas. Lite roligt att sätta upp den, frågan är dock åter igen var?! Som bonus fick jag även en superbra present av MamBo som även den har med julen att göra....Något som jag önskat mig länge och som jag verkligen förknippar med julen och traditioner! skulle fått den i födelsedagspresent för den inhandlades redan förra året men mamma hade lagt det på ett så braigt ställe att hon inte hittade presenten :) Efter lite intensivt letande i huset så hittade vi den igår. Ger er en liten tjuvkik här...någon som kan gissa vad det är? :P
Bo har dessutom varit sådär snäll i helgen och hjälpt mig både byta däck på bilen (vilket var lite av huvudanledningen till att jag åkte hem) och tillverkat en träram till min tygtavla som ska upp i vardagsrummet. Nu ska ramen sättas ihop och tyget monteras, det blir veckans projekt. Så till helgen kanske jag kan visa bilder på ett förvandlat vardagsrum :P Av tyget som blir över ska jag sy kuddar men det vet jag inte om jag hinner nu i veckan. Idag ska jag försöka ta en tidig kväll så jag börjar veckan någorlunda utvilad. Längtar redan lite efter nästa helg då jag har planerat in att ta det lugnt och absolut inte åka på några långa bilresor som de senaste helgerna inneburit. Skönt! Ett biobesök för att gå och se Bond kan dock stå på schemat. Nedräkningen har börjat....5 dagar kvar.....

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Åhh. Fick du hela luciatåget??? avis

Typiskt mamma å glömma bort var hon gömt sånna saker... haha

2008-11-10 @ 20:04:16
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0