Klädhängarprojekt.com

Ja, många bollar i luften är ju lite av min grej numera. Håller för fullt på med mitt lilla hemliga projekt. Det börjar arta sig skulle man kunna säga...ja det är väl ungefär allt jag kan avslöja än så länge. :)

Tycker klädhängarna Tree från Swedese är supersnygga. Ni har säkert sett dem i någon designbutik nånstans. Finns i en väggmonterad variant och en som har fot och är tänkt att stå på golvet. Träden finns i två storlekar.

image253
Bild: Swedese

Det enda problemet är att de kostar en halv förmögenhet ungefär annars hade jag nog köpt en...eller två. De kostar allt mellan 2000-4000 kr beroende på modell/storlek och färg. Inte snutet ur näsan bara sådär. Därför grodde en tanke om att det inte skulle vara så svårt att tillverka en själv. Sådde detta lilla frö hos Bo denna veckan och han nappade naturligtvis med en gång. Perfekt, en snickarpartner!

Gick därför in på hemsidan för att visa Bo vad det var jag pratade om. Vad hittar jag inte där om väldigt utförliga bilder, mått och till och med nedladdningsbara CAD filer på träden. Trodde sånt var hemligt jag men men, jag tackar inte nej! Jag har hela tiden velat ha den väggmonterade varianten för det blir så vackra och effektfulla skuggor på väggen av dem. Klurade och diskuterade lite fram och tillbaka och kom fram till att två stycken hade ju varit coolt att ha på väggen i sovrummet, en liten och en stor. Så nu är det bara att rita upp dem så hjälper Bo mig att tillverka dem. Inte riktigt bestämt om jag ska göra dem exakt lika eller kanske en egen variant. Vi får se. Sen är det färgen som ska bestämmas. Lutar lite åt att ha ett litet rött och ett stort svart kanske. Ja, fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Tittar runt när jag tömmer kameran på bilder. Tog en enkom höstfärgspromenad igår men kameran men dröm om min förvåning när det var dåligt med höstfärger här. Så det blev inte så mycket taget alls.
Gillar också de där träden.

2007-09-20 @ 08:06:40
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com/
Postat av: Anna G

Ja, haha! mest coolt tycker jag! Xanté säger att hon lägntar oxå efter dig, Pollux. Hon såg en jaktcocker igår på BK och trodde bestämt att det var en lekkamrat, hon viftade svansen så hon nästan vricka den....

2007-09-20 @ 08:07:19
Postat av: anna igen

ÅH, FRÄCK!! kan man beställa?? ;););)

2007-09-20 @ 08:09:02
Postat av: dahlarna

Hej! Såg detta första idag! Hur har det gått med att egentillverka trädet? Kan man beställa det av dig också???

2008-04-09 @ 15:29:02
URL: http://dahlarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0