Färdiglärd för den här gången!

Nu är jag på hemmaplan igen efter två trevliga och lärorika dagar på projektledarutbildning i Mullsjö (blir 9 utbildningsdagar till innan vi är helt fullärda :P). Gått igenom projektmetodik hela långa dagarna. Igår kväll hade vi ett litet kul experiment, vi avslutade dagen med en övning i tre grupper: vi stod för matlagningen av vår otroligt mumsiga 3-rätters middag som avnjöts under kvällen. Vi traineer blev projektledare i varsin grupp. Jag ledde efterrättsgruppen! De andra två grupperna fick givna rätter de skulle laga: förrätten rökt fisk och varmrätten rådjursfiléer men vi i efterrättsgruppen fick fria händer. Inga recept fanns att tillgå men däremot 2 st kockar!

Vi började lugnt med att dricka lite vin och göra lite research om vad vi skulle laga. Kom fram till att en kreation som vi så vackert döpte "Sagolik parfaitdröm smaksatt med vit och krispig mörk choklad serverad med färgsprakande vilda bär och exotiska frukter". Blev hur gott som helst! Till det provad jag som teamledare i samråd med en av kockarna ut ett moscatel vin från Navarro i norra Spanien som passade utsökt till vår härliga efterrätt :) Man kan sammanfatta det hela med att vi hade väldigt kul, vi åt och drack gott och hade en allmänt lyckad avslutning på dagen.

Imorgon är det tillbaka till allvaret igen, en dag på kontoret med lite möten med chefen och med min mentor. Nu ska jag umgås lite med syster innan hon åker hem. Lite tråkigt, fast vi ses ju visserligen imorgon igen hemma i Asarum :P. Far med mitt zoo söderut efter jobbet är det tänkt. Blir hemma hela helgen. Bror kommer tydligen också dyka upp så det blir skoj, inte setts alla sen i julas. Ryktas även om picknick med girlsen till naturreservatet Tosteberga ängar i Skåne.

Kommentarer
Postat av: Anna

Va härligt allt verkar! och utflykt! Bara det blir bra väder! KRAM

2008-04-29 @ 17:24:00

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0