Hett soffalternativ...

Jag antar att det kallas sovmorgon när man vaknar 07.30, i alla fall när man brukar stiga upp kl 5. Idag strålar solen och det är en härlig dag. Har småpysslat här hemma och tagit det lugnt. Ätit en långt utdragen frukost. Så skönt! Nu blir det promenad med P innan jag ska kika runt i möbelaffärer.

Kan meddela redan nu att IKEA har ett alternativ på soffa som jag är hemskt sugen på. Tycker den är jättefin och skön att sitta i också. Det är VRETA i mörkbrunt narvläder (vad det nu är). En hörnsoffa med tillhörande fotpall så det blir som en divandel om man vill. Gillar den runda formen och den hade bra sittkomfort. Har provsuttit den ett flertal gånger på IKEA. Divansoffor kan lätt bli lite kantiga tycker jag. Så här ser den ut:

image907

Största nackdelen är väl kanske priset då. Med fotpall går kalaset på 17 790 kr (*gulp*) och det faktum att den har 12(!) veckors leveranstid (fast det får man ju ta om det skulle vara så). Tror den skulle kunna vara snygg tillsammans med min LERVIK fåtölj som för närvarande är min enda sittplats i vardagsrummet.

image908


Kommentarer
Postat av: Emma

Snyggt!
Jobbigt att behöva vänta 3 månader bara...

2008-04-19 @ 11:21:02
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Rich

Hehe jag beställde en exakt sådan soffa den 8 april och den skall levereras 21 maj, så 12 veckor stämmer nog inte i verkligenheten... men det är illa nog ändå för en ikea soffa ;o)

2008-04-22 @ 22:20:42

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0