Dörrmattor...

Att det finns en uppsjö av dörrmattor i både olika former, färger och mönster är ju ingen nyhet. Att hitta den perfekta dörrmattan kan ju därför vara svårt. Förstår att många känner att det är ett problem :P Jag har iaf hittat en som skulle passa perfekt i min hall och som jag bara måste ha. Enda problemet med den skulle väl vara att den kostar nästan 500 kr då men alternativen känns inte alls lika fina.

Ornament heter den och den levereras av Kos Handel. Den finns säkert hos en hel del återförsäljare men jag har hittat den på nätet hos Möbelvärlden där den kostar 470 kr. Finns även hos PID.se - Personlig Inredning och Design, en sida väl värd ett besök finns mycket snyggt där. Perfekt framtida födelsedagspresent (*hint hint*)


Tror att den skulle passa fint med smidet och det andra svarta jag har i hallen. Måtten på den är 100x60 cm (har mätt och det skulle passa i min lilla entré) och den är tillverkad i gummi. Den är kanske främst tänkt att läggas utomhus men jag tror nog att man kan ha den inna också :)


Andra både lite annorlunda och ganska vanliga dörrmattor jag har stött på under min upptäcktsfärd i mattvärlden är fölande:

Den här annorlunda pjäsen i gjutjärn - Royal - som jag tyckte var hur cool som helst (fast den passar ju bäst utomhus förståss). Hittade den på auktionssidan enkrona.se och har inte sett den någon annanstans så jag vet inte var den kan tänkas kosta eller var man kan få tag i den.



Dörrmatta i cocos med gummibaksida med måtten 45x75 cm som jag tycker är fin. Har funnits på bland annat Village om jag inte minns fel, men jag har sett den på flera ställen där de säljer mattor bland annat på Jörgens Matthus här i Jönköping. Där kostar den 129 kr.


De här mattorna från Village som kostar 169 kr tycker jag är jättesöta. Lite små (endast 30x70 cm)och inte så funktionella kanske, iaf inte om man har en blöt hund som slafsar in i hallen, men snygga!


För den "blygsamma" från Fluffbabes för 229 kr...


Eller varför inte den här som säger Come in sedd från ena hållet och Go away från andra. Lite svårläst kanske men en lite skojig idé även om jag inte skulle vilja ha den hemma hos mig. 249 kr hos Roliga prylar.



Ett hjärligt bemötande med den här dörrmattan från tillverkaren Dixie Interiors som säljer till butiker runt om i hela landet.


Här är några fler fina ur Dixie Interiors stora sortiment, alla tillverkade i kokosfiber med gummerad baksida. De mindre mattorna tror jag kostar runt 300 kr styck.


Grenverk - finns i lila, går och grön - mått 73x43 cm.

Japansk svart - mått 90x60 cm. Stor modell - pris ca 500 kr. Finns med matchande nyckelskåp.


Blomslinga finns även i brun - mått 75x45 cm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0