Alexander har flyttat in...

Ni behöver inte bli chockade över rubriken, är inte riktigt så spännande som man kanske kan tro. Har precis kommit hem från en liten roadtrip som dagen till ära gick till Vadstena. Jag och Erica åkte för att gå på julmarknad på slottet och med mig hem fick jag bland annat tomten Alexander.
Mat, stöpta ljus, julbockar (de som satt ner var supersöta) och tomtar....allt man kan önska på en julmarknad!

Alexander
Med mig hem fick jag även Vadstenas egna Klosterglögg, en viltkorv och lite god julsenap. Julmarknaden var inte så stor som jag förväntat mig. Hade nog trott att det skulle vara lika stort som julmarknaden i Huseby men det var den inte. Stämningsfaktorn var dock hög då julmarknaden är belägen inne i de gamla slottslokalerna. Var inte så mycket julmusik som väntat och tyvärr inget vintrigt väder då det regnade. Jag och Erica hade ändå en trevlig tripp och julmarknaden får godkänt :) Så nu ligger vi lika Emma, på listan över "antal-julmarknader-jag-besökt-2008"!

Helgen har bjudit på väldigt trevlig julfest med jobbet i fredags. Förvånande hur många nya sidor man upptäcker hos sina arbetskamrater vid sådana tillställningar :p Alla har exemplvis sett mig trycka in 17 marshmallows i käften, inte var dag det händer det kan jag lova. Lördagen blev en seg dag där det mest produktiva jag tog för mig var att sticka på min halsduk. När sedan tv:n pajade så blev det ännu mer stickat och slappat. :) Ikväll (känns som om det är kväll redan när det är kolsvart ute) ska jag städa upp lite, plocka fram någon mer tomte tror jag, äta, ladda mobilen med en julig ringsignal, fylla mp3 spelaren med julmusik och sedan ska jag adventsglögga hemma hos Erica & Jonas. Bjöd in mig själv med mutor om att jag skulle ta med saffransskorpor och lussekatter - och det funkade! :P

Igår tände jag mina adventsbarn för första gången. Vet det egentligen är tänkt att man ska ta fram en till varje advent men då får man ju inte titta på dem så länge så jag kör med alla framme hela julen, det får bli min jultradition. Så nu är presenten jag fick av MamBo avslöjad (gav er ju en tjuvkik i ett tidigare inlägg)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hejsan!

Vill bara säga LYCKA TILL med Alexander. Min morfar hette faktiskt Roland ALEXANDER.

Kramar

2008-11-30 @ 17:46:40
Postat av: Hanneles jul

Bra att du tar hand om Alexander, trevlig första advent.

2008-11-30 @ 20:03:46
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Syster Yster

Vilken sötnos den där Alexander... :)

2008-11-30 @ 21:07:25
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Tomtens Dotter

Å herregud så söt han är

2008-12-01 @ 20:45:27
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Linda B

Hej, hej!! Vet inte om det är du som har auktioner ute på Tradera, om inte så vill jag bara med. att de använder din bild! Kanske med tillåtelse?!

De är i varje fall jättefina, hoppas att du trivs med dem.



http://www.tradera.com/LISA-LARSSON-Adventsbarn-LUCIA--auktion_103964573

2009-12-13 @ 18:45:23
URL: http://levasomlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0