B...L...O...S...S...A...

Jag har upptäckt hur svårt det är att hitta något nytt att blogga om när det gäller julen. Surfar man runt bland julbloggarna som finns där ute i cyberrymden så är det krasst så att det skrivs om ungefär samma sak. Jag kommer säkert också härmas någon gång ibland men det är roligare att hitta på något eget (om det går). Just det här inlägget kommer dock som ett brev på posten kan man säga när det ska handla om julen. För ingen julblogg är väl riktigt komplett utan att man har skrivit om årgångsglöggen från Blossa. Och just igår faktiskt, den 3:e november, så lanserades årets smak - BLOSSA 08.

"BLOSSA 08 har en frisk smak av blålbär med en ton av kryddnejlika. De blåröda bären från våra nordiska skogar skänker värme i juletider. Servera glöggen varm upphälld i ett glas som gör den vackra färgen rättvisa. Njut en gammal tradition i modern tappning."
Bara att kila till Systemet med en gång och inhandla första flaskan, för hur mycket årgångsglöggen än produceras så har den en märklig förmåga att alltid ta slut. Hur går det ihop?

Kommentarer
Postat av: Hanneles jul

Inget att gråta över, det finns ju så mycket annan god glögg, Dufvenkrooks har alltid också haft årgångsglögg, men inte kallat det för det (deras alkoholfria Blåbär & Lingon är bra alternativ).

2008-11-05 @ 08:29:39
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Emma

Jag gillar flaskan jag. Blå å fin... :)

2008-11-05 @ 17:26:34
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0