Elflugan GRANDE...

Designklassikern Elflugan, designad av Lundgren & Strandberg, har fått en uppgradering. Efter 10 år på marknaden kommer den nya versionen ut. Nutida arkitektur har ofta fönster från golv till tak vilket skapar nya behov  och den ursprungliga Elflugan fick helt enkelt växa. Proportioner och färger (vit & antracitgrå) är bibehållna. Nytt är att Elflugan GRANDE har dimmer. Tanken är att Elflugan GRANDE ska passa lika bra i offentlig miljö som hemma.
Den nya glödlampan är på 3w, och full effekt blir 19x3w dvs. 60w. Bottenplattan är 50 x 12,5 cm, högsta höjd är 58cm över plattan. Priset ligger på stadiga 3 995 kr (den vanliga ligger på runt 1800-2000 kr)! Jag säger bara.....ha-begäret är väckt! Jag har LÄNGE velat ha den vanliga Elflugan (och det vill jag verkligen fortfarande)....men den nya modellen är ju superläcker och superdyr!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Mmm.. Eldflugan är verkligen jättefin! Kopiorna kommer ju verkligen inte i samma dimension. Kul att de ändrar och anpassar sig lite... :)

2008-11-27 @ 17:01:57
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Skelleftebo, Dan

Den vanliga elflugan har jag hemma för jag köpte den i Kiruna för många år sedan. Den är så snygg att ha framme. Dessutom fick jag en exklusiv julklapp, en designlampa "Norm 06 av Simon Karkov och jag blev jätteglad, sen fick jag tårar i ögon. Har aldrig gråtit på julafton förut så det måste vara glädjetårar. :P

2009-12-26 @ 00:51:52

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0