Dagens foto 091201-091202

Ok, jag har fuskat lite jag erkänner. Det är lite väl tidigt att ha en klädd gran men när jag fick min nyinköpta plastgran (vilket ju iofs i sig är lite av en hädelse och det bär emot lite) i tisdags så kunde jag inte hjälpa det. Skulle bara titta hur ljusslingan blev, och sedan skulle jag bara titta hur pyntet blev...och på den vägen är det. Den står nu i vardagsrummet iklädd en vit och röd skrud på en vit julgransmatta från Rusta. Blev ganska nöjd med resultatet, blandade nyinköpta kulor, glitter och lite annat med pysslade istappar och stjärnor som jag fått från mormor. Undrar hur länge pyntet får vara i fred för klåfingriga kattassar?! Enda återtående "problemet" att lösa är hur den fula foten ska döljas. Några förslag?

Gårdagens foto är av en lite irriterad Nova. För att göra en lång historia kort så lyckades Nova smita ut ur lägenheten utan att jag märkte det i förrgår när jag satt upp min krans på ytterdörren. Hon gjorde flera rymningsförsök som jag upptäckte och avstyrde men det sista missade jag uppenbarligen. Jag gick och la mig i godan ro och det var först när maten serverades på morgonen som jag insåg att något var fel och for runt som en galning och letade efter henne. Insåg med hjärtat i halsgropen att jag nog skulle ha mer tur om jag letade i trapphuset. Så kl 6 på morgonen smög jag upp och ner i trapphuset, viskandes Novas namn (det ekar ju så förbaskat i trapphus så jag kunde ju inte ropa) och hittade en förskräckt Nova krypandes i en trapp mellan 1:a och 2:a våningen. Behöver jag säga att jag kände mig som en dålig mamma?!


Inlägget med länkar till andra "dagens foto" bloggare hittar du HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0