Dagens foto 090305-090307

Åter igen, dålig på att uppdatera men här kommer det några eftersläntare. I Australienbloggen händer det däremot hela tiden nya grejer, inläggen börjar komma tätare ju närmare avresedatumet jag kommer. När jag väl är iväg så är det nog mest dit ni får vända er för en uppdatering om vad jag håller på med. Ska dock försöka fullfölja min "dagens foto" utmaning i den här bloggen.

Lördagen ägnades åt att städa hela lägenheten ordentligt. Jag putsade, fejade, möblerade om lite, knätorkade golv och till slut doftade hela lägenheten nystädad och kvällen kunde avnjutas i soffan med några avsnitt av Lost. Skulle även behöva putsa fönster men det känns lite kallt för det ännu, det får vänta några veckor. Städa är inte så skoj men det känns bra efteråt när man hunnit ifatt lite.

Så var det äntligen fredag. Har varit en sådan vecka när jag faktiskt längtat efter helgen sen i tisdags eller nått sånt. Längtat efter lite tid att ladda batterierna. Har varit en vecka  med många tankar som snurrat i huvudet om Australien och annat plus en vecka med ganska många mil i bilen. Fredagen avnjöts därför slappande i soffan och Pollux fann sig snabbt till rätta.

Torsdag och veckans andra "roadtrip" (var i vår fabrik i Falkenberg i måndags) denna gången för arbete i Borås. Måste säga att den illgröna skylten som välkomnar de som passerar på vägen till Borås, är allt annat än vacker. Vad tänkte de när de bestämde sig för att placera den där?

Inlägget med länkar till andra "dagens foto" bloggare hittar du HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0