Helgen kom och gick...

...som den alltid gör. Har dock hunnit med mycket trevligt så jag klagar inte allt för mycket. Tackar så hjärtligt familjen för ett mycket uppskattat besök! Fick ju besök redan i fredags och det avnjöts paj och vi kikade på finalen i Let's dance, som jag för övrigt tycker Laila borde ha vunnit.

I lördags blev det både ett besök i godisfabriken i Habo och sedan outletbutikerna i Gällstad (mellan Jönköping och Ulricehamn). Hur vi kom mellan Habo och Gällstad är ett äventyr i sig som jag inte ska gå in på i detalj men en lärdom på vägen kan vara att inte alltid lite på vad GPS:en talar om för dig. Fram kom vi iaf och lite naturupplevelser fick vi på vägen. :P Lyckades  väl på plats fynda röda skor för 50 kr och ett par sandaler för 280 kr samt några linnen.

Efter shoppingtur fick jag stora delar av familjen att delta i rospyssel. Efter lite pill och lite fippel hade vi alla gjort en varsin kaffefilterros. Mycket stolt över det tålamod som alla uppvisade, till och med kära lillasyster :P Kvällen toppades med middag i skenet av tända ljus då vi givetvis deltog i Earth hour.

Läste att den nedsläckta timmen fick resultat på elförbrukningen. Enligt Svenska Kraftnät, som ansvarar för den svenska elförsörjningen, motsvarade minskningen vad en halv miljon hushåll i Sverige förbrukar på en timme. Världsnaturfonden WWF kommer att utvärdera Earth Hour med hjälp av anmälda företag, organisationer och kommuner, samt genom en Internet-undersökning. Besök deras hemsida i mitten av april så kommer du att få veta mer om Earth Hour i Sverige. Huvudsyftet med manifestationen var dock inte att spara energi, utan att skicka en signal till makthavarna att det nu är dags att stoppa klimatförstörelsen. Nu får vi väl hoppas att vi hjälpte till att göra det. :)

Slöa blev vi dock när vi satt där i vår mysbelysning och umgicks, men trevligt hade vi. Idag avnjöt vi lång härlig frukost och gjorde sedan ett besök på IKEA (det hör ju till). Ganska trevligt när man inte har några direkta ärenden. Bara glida runt lite och kika, tyvärr var det ju någon dag för tidigt för att få se den nya PS kollektionen som kommer först den 1:e april. Blev ju som vanligt något köpt trots att jag inte hade något ärend, kom hem med några diskborstar och lite värmeljus.

Nu har alla mina besökare droppat av och jag ska ägna lite tid att förbereda morgondagens individvärdering jag ska ha med min chef. Spännande att höra vad han har att säga. Har även ett läkarbesök inbokat för huvudvärksproblemen (som för övrigt har varit mildare men inte borta under helgen). Dessutom är jag lite spänd över en potentiell hyresgäst till min lägenhet som jag hoppas få veta mer om under veckan. Skulle vara så skönt att veta att jag får min lägenhet uthyrd till någon ansvarsfull person. Pengarna som jag  kan spara genom att få en hyresgäst skulle kunna spenderas på roligare saker än att betala hyran för en tom lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Anna!

Ville bara säga att det är första gången jag är på din blogg och jag gillar scrapbooking lite grann så jag tänkte länka till din sida från min nya blogg, så jag kan gå in här lite oftare. Fina grejer du gör.



Ha en bra dag.

PS Det kanske dyker upp en scrapbooking grej på min blogg ikväll, då jag tänkte göra ett grattiskort till min vän som fyller 30. Wish me luck.

2009-03-29 @ 19:37:39
URL: http://marai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0