Mon Amie...

Marianne Westmans klassiska Rörstrandsservice från 1950-talet är tillbaka. Mamma har haft kaffeservicen hemma så länge jag kan minnas men små söta kaffekoppar är inte min grej, jag dricker hellre mitt kaffe ur en mugg. Mönstret är däremot väldigt fint och den nya muggen och assitten föll mig därför verkligen i smaken.
Är du i Skåne (i Helsingborgstrakten) ska du inte missa att köra förbi Höganäs Design Outlet (som nu byter namn till Iitala Outlet) och kanske köpa med dig ett par söta Mon Amie muggar hem. Det kan du ju givetvis även göra i vanliga affärer och priset ligger på 149 kr för muggen och detsamma för assietten.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad fint. Kul med lite nyskapande av gammal design. :)

2009-05-05 @ 12:58:23
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: mamma

2009-05-05 @ 15:35:59
Postat av: mamma

De var verkligen söta. Kunde vara kul att komplettera med.

Kram/mamma

2009-05-05 @ 15:37:19

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0