Intermezzo - 25 års jubileum

Foto: Egen komposition


I år fyller Erika Lagerbielkes designsuccé Intermezzo 25 år. Glaset med den karaktäristiska blå droppen i benet har blivit något av en nationalsymbol och finns i många svenska och internationella hem. I samband med jubileet lanserar Orrefors ett nytt, lyxigt cocktailglas med den karaktäristiska blå droppen. Under 2010 finns även glaset tillgängligt som jubileumsutgåva med en exklusiv slipning som ger glaset en unik karaktär och lyster.

– Det nya glaset är ett festglas som verkligen fungerar till all slags fest; champagne, champagnecocktail, cocktails, kanske till och med för en liten läcker dessert!, berättar Erika Lagerbielke. Jag ville att det speciella jubileumsglaset skulle vara något mer än bara en ny modell. Jag har under mina år på Orrefors arbetat väldigt mycket med slipat glas. Det är även en signaturteknik för Orrefors, så jag tyckte att det passade bra med en slipad cocktaildress till jubilaren Intermezzo, tillägger Erika Lagerbielke.

Det handslipade jubileumsglaset (cocktail & champagne) kostar ca 899 kr och finns i välsorterad glas- och porslinshandel under jubileumsåret 2010.
Text: Pressmeddelande Orrefors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0