Lysande idé med slits

XORDINARY är ett Stockholmsföretag som 2009 startades av arkitekten och formgivaren Charlotte Elsner.

"XORDINARY erbjuder bättre lösningar av vardagens produkter. Genom ifrågasättande av befintliga lösningar skapar vi någonting extra - något som gör det ordinära extraordinärt. "

Och visst är ljuslyktan Charlotte skapat, med slits för tändstickan en smart idé.
Lyktorna tillverkas för hand i Sverige och den allra första upplagan av "modell A", som lanserades hösten 2009, säljs på signerat.se.


Något nytt och innovativt vi inte har sett tidigare! Ja, det är ju inget danska designföretaget Muuto kan påstå då de nu i år har lanserat en ljuslykta med snarlik design. Kanske har formgivarna från Form us With Love sneglat lite på Charlottes design (och Iittalas Kivilyktor) när de formgav sin ljuslykta Match, för visst är likheterna slående?

Hur som helst är idén smart vem det än var som kom på den från början.


Kommentarer
Postat av: Systret

Jag vet att det inte händer så mycket på min sida. men förhoppningsvis blir det ändring på det snart.. :)

Riktigt smarta ljuslyktor, hade jag inte sett innan. Men sovgungan kände jag till och tycker att den är riktigt smart. :)

2010-03-02 @ 14:58:24
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0