Helgen som gått...

Ja, så var det åter söndag kväll. Märkligt hur tiden rinner iväg på helgen. Har som sagt haft besök i helgen och ingen helg med besök från MamBo går ju utan en liten gnutta fix. Bumlinglampan och Stringhyllan har kommit på plats i köket (mycket nöjd med resultatet), min väggprydnad/klädhängare har kommit upp i sovrummet och min lilla pysselförvaring har även den kommit upp på väggen.

Dessutom kan jag meddela alla att jag känner mig väldigt vuxen då jag numera är ägare till både en skruvdragare och en slagborrmaskin så nu är det bara att gå loss totalt i lägenheten på egen hand (tydligen tror folk att jag är händig, vet faktiskt inte vad de fått det ifrån) :) I övrigt känns det nästan som om jag har fyllt år redan eftersom jag fått massa presenter i förskott. I helgen fick jag ännu ett paket av syskonen och Linda, radion jag önskade (tackar och bockar)! Tyvärr var den lite skavd i lacken så jag ska byta den, typiskt. Men den kommer pryda sin plats i köket. Av MamBo och mormor fick jag pengar som jag spenderade på en Erik hurts till skrivbordet och ett Marimekkotyg (Ginkgo designad av Kristina Isola ur höstkollektionen 2008) som jag blev helt förälskad i när jag såg det på stan i fredags. Ska bli en tavla ovanför soffan, ska bara tillverka en ram att spänna upp det på (givetvis i enlighet med Gyllene snittet - vad annars). Målet är att det ska bli lite mer höstigt med varma färger i vardagsrummet nu, det turkosa får komma fram till våren igen. Men jag måste hitta ett par gardiner först innan det blir byte.  Det hade varit enklare om jag inte hade varit intresserad av inredning då hade jag bara kunnat inreda det färdigt och sedan vara nöjd, nu vill jag hålla på och byta och det hela blir mer avancerat. Fast i vardagsrummet planerar jag bara att byta textilier så det blir inga revolutionerande förändringar :)

Annars har helgen bjudit på bullbak (var ju kanelbullens dag i lördags) tårtbak och massa matlagning mest hela tiden (känns det som). Skillnad att  förse 5 personer med mat än när bara lilla jag ska äta. Här kommer helgen sammanfattad i lite bilder också.

Först och främst kan jag visa förvandlingen av skivan till symaskinsbordet som står i hallen (visserligen inte något som skett i helgen men väl förrförra veckan)....lite bets var allt som behövdes för att förvandla den fula furuskivan.



Å så helgens kollage...


Klädhängaren syns lite dåligt så här kommer det lite större bild på den och några bilder på köket.




Bumlingen och Stringhyllan


Klädhängaren/väggprydnaden i sovrummet.
(Nu ska förhoppningsvis min fina Emma fåtölj förbli fri från kläder)


Nu ska Erik skruvas ihop, det ska diskas och sedan ska jag softa i soffan.

Uppdatering kl 20:54
Nu är Erik på plats också...lite suddig bild men men...


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vilket fint kollage du gjort, å en bra sammanfattning av helgen.. :)

2008-10-05 @ 21:52:20
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Elin & Tipp

Så fint du har fått det! Det syns att du kan det där med design :) Här är det inte alls lika fint.. Är i och för sig en studentlya ;)

Kram och grattis i förskott!

2008-10-06 @ 15:40:48
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0