Dagens foto 091127-091128

Ok, jag har missat ett antal dagar i utmaningen när jag var i Australien, men det är ju rätt roligt så jag fortsätter helt enkelt där jag slutade (vilket jag såg var 13 maj). Så här kommer dagens foto för gårdagen och dagen.

Idag har det bakats, dumlekakorna på bilden med hjärtformade nobless på toppen (lite för sött för min smak men de var ju söta), lussebullar och kardemummaskorpor. Kände mig som en riktig husmor när jag varvade baket med att laga brocollipaj också.

Traditionen säger ju att jag varje år ska ha någon form av nytillskott i jullådan. Förra året blev det Alexander från Vadstena julmarknad, i år blev det den långbenta tomten från Iems. Fulsnygg tror jag är ordet för att beskriva honom.


Inlägget med länkar till andra "dagens foto" bloggare hittar du HÄR

Kommentarer
Postat av: Luva

Tack! :)

Jag är väldigt svag för fulsnygga tomtar! Ett mycket bra inköp:)

Kramar Luva

2009-11-29 @ 00:41:19
URL: http://luvasmagiskajul.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken söt tomte!

2009-11-30 @ 08:07:09
URL: http://xante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0