Fredagkväll

Ja, då var det fredagkväll och idag är det föreningsfesten. Inte utan att jag är lite avis på alla andra som är där och har skoj, men jag har ju 'pensionerat' mig från föreningslivet så då kan man inte bara vara med på det som man tycker är extra roligt :) Det har med andra ord inte hänt så mycket ikväll.

Var ute i skogen här på Porsön i eftermiddags tillsammans med Anna G, Xanté och Storm (Anna är hundvakt). Blött, blött, blött var det. Tur att jag hade varit förutseende och tagit på mina fina gummistövlar. Sen jag skaffade hund har jag blivit sådär förståndig vad det gäller det man har på sig. Inte frysa, inte bli blöt....oavsett om det är särskilt hot! Funktionellt är bra! Pollux däremot var blöt från topp till tass! På tal om hundar så har mamma och Bo med Pollux ouppfostrade beteende i åtanke (läses med glimten i ögat så ingen blir sårad, jag vet att ni tycker han är duktig på många saker) bestämt sig för att sponsra mig så jag kan gå Jaktkursen som jag var sugen på. Så den 26-27 maj blir det fokus på Pollux för hela slanten! Problemet är bara att jag jobbar då så jag måste försöka byta bort helgen, men det fixar sig nog.

Nova och Pollux var gudomligt söta idag. Båda två låg i Pollux 'hus' (Pollux transportbur som är hans trygga plats var vi än befinner oss i världen). Nova klättrar då upp så att hon ligger med kroppen över Pollux och vilar huvudet på hans skinka. Där somnar hon! Tyvärr hade jag ingen kamera i närheten så jag kunde inte föreviga detta ögonblick :( Nova har blivit extremt kelig, klättrar upp på magen och lägger sig och spinner mest hela tiden. Hon sov till och med jämte mig i natt (brukar ligga nere vid mina fötter på sin höjd) och i morse kröp hon upp och la sig på min arm och spann! Nog för att de säger att katterna kan bli mer tillgivna när de blir kastrerade men så fort går det väl inte, eller?!!?

Imorgon är det jobb på Teknikens Hus som gäller. Får väl se om det blir något folk. Kanske många som passar på att hitta på annat nu när det är långledigt den här helgen. Sen är det ju första helgen efter löning också och då brukar man märka att folket hellre är på stan och shoppar! På tal om långledig så är det synd att jag och Jonas inte har möjlighet att träffas. Hade inte ens tänkt på att han hade extra dagar lediga nu förrän häromdagen när vi kom att prata om det (och det hade ju tydligen inte han heller men han ska ju hoppa fallskärm hela tiden så han hade väl inte några tankar på att komma hit) Blir ju rätt dyrt för honom att resa och för mig är det ju lite besvärligare med tanke på djuren även om det blir billigare. Men jag saknar verkligen att honom nära - distansförhållande är inge kul! Blir inte samma sak när man bara får prata i telefon varje dag. Särskilt på helgen är det trist. Sen hittar han ju på mycket mer roligt än jag gör också. Men det är väl kanske för att många av mina kompisar redan har flyttat härifrån och jag redan i tanken redan har flyttat från Luleå....vill inte vara här något mer!

Vilken bitter ton det blev i dagens blogginlägg. Inte meningen...Avslutar väl med något positivt, ett litet låttips: Why Cry med The Panic Channel. Låten är riktigt, riktigt bra men det skadar ju inte heller att sångaren i bandet, Steve Isaacs, är väldigt het i musikvideon. Sorry Jonas men han är ju en cool rockare så det är väl ok......;)

image8
Källa: www.rockstargohome.com

Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha en fin valborg och 1:a maj!
Kramar!

2007-04-30 @ 15:53:05
URL: http://www.novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0