Premiär!

Jag har inte riktigt bestämt mig om jag är en sån person som bloggar ännu...men jag tänkte jag skulle ge mig på en liten testperiod. Så...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Tänkte det kunde vara kul för familj och vänner att ta del av vad som händer hos mig långt här uppe i norr. Jag kan lägga upp bilder på mina scrappade sidor och annat skoj!

Det senaste på Lulefronten är annars att lilla rymlingen Nova som kom säkert tillbaka till en orolig matte numera är utsatt för ytterligare prövningar. Kastrerade henne i fredags så numera är hon känd som 'Trattkatten' :) Lite krångligt för henne i början men nu börjar det ordna upp sig. Hon har dock inte fattat ännu att hon inte blir renare av att slicka insidan av tratten!

image7

Pollux är lycklig och glad över att ha fått komma hem till Luleå igen efter den långa bilresan genom Sverige. Och som extra bonus var ju flickvännen Xanté äntligen på plats igen efter lååååång semester på de sydligare breddgraderna i Ystad. De är faktiskt fullt upptagna med att busa i soffan precis i skrivandets stund!

Annars letar jag febrilt efter en hundkurs att gå med Pollux och har även börjat hålla utkik efter möjligheter att ta jägarexamen. Måste ju aktivera min lilla jakthund och jag har insett att jaga är precis vad han skulle må bäst av. Han har så starka genetiska instinkter när det gäller jakten så det är nästan synd att beröva honom nöjet att apportera små fåglar till matte ;)

I övrigt så spenderar jag den mesta av min övriga fritid till att scrappa. Jag och Xantés matte, Anna G, tar alla tillfällen vi kan till att sätta oss ner och pyssla. Tur vi bor nära varandra och att det finns hiss så man lätt kan ta med alla saker man behöver i pysslandets stund. Det var förresten Anna G som fick med mig på scrappingkursen som ytterligare en annan Anna (!) höll i. Så det är Anna G jag har att tacka för min nya hobby! Och det var precis den hpbbyn jag spenderade 12h (!) åt i lördags till att utöva...de flesta av dem tillsammans med knappt 30 andra scrappingtokiga tjejer på träffen här på Porsön. Ska lägga in bilder på mina alster senare tänkte jag . Men här kommer ett smakprov. Mitt bidrag till LO utmaningen vi fick på träffen. Utmaningen var att göra en layout som var tvungen att innehålla:
  • Knappar
  • Band/snöre
  • En monogrambokstav
  • Journaling för hand
  • Minst två stycken mönstrade papper
Håll tummarna för att de andra tycker den var så fin så de röstar på den :P


Anders: En dubbel LO om bror min.

Tänkte inte skriva så mycket mer just nu. Har ju tenta nästa vecka så det vore nog vettigare att plugga vidare till den istället. Ha det bra tills nästa gång.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Anna o Xanté

Åh, kul med blogg! Va gullig du e!! Tack så himla mycket för hjälpen!
Kram från oss två

Postat av: Systeryster

Bra jobbat siss!
Kommer bli toppen när det är klart. Blir faktiskt lite sugen jag med. :) Fast det hade ju underlättat om man hade haft internet hemma. Kanske borde vänta till hösten...
Puss på Kram

2007-04-25 @ 19:00:05
Postat av: Anna

Åh, vilken fin blogg!!! Love the colours!!
Får jag lifta det? Var har du hittat den snygga doodlingen där uppe??! VILL HA!!! *s*
Tack själv för en superhelg. Du måste ju komma och hälsa på sen när du flyttat. Visst gör du väl?
Kramar!

2007-04-26 @ 10:37:46
URL: http://www.novasmamma.blogg.se
Postat av: Linda

hejhej!!
Kul att se alla fina saker du har knåpat ihop!! och kul att läsa vad som händer på porsön (my hood)=).
Ha det fint!!
Bror din hälsar såklart!
Kram kram

2007-04-26 @ 17:55:04
Postat av: systeryster

som vanligt så är det bra jobbat syrran! :)
kramar

2007-05-03 @ 12:49:55

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0