Canon EOS 400D

Inte haft så mycket för mig nu ikväll, mest tagit det lugnt efter det att jag och Pollux varit och badat. Eller jag badade inte men Pollux simmade som en fisk.

Hand i hand med min scrappinghobby går ju att man vill ha bra bilder att scrappa. Vilket medför att min dröm sedan många år, att äga en systemkamera, ligger ännu varmare om hjärtat. Dessutom sjunger ju min lilla digitala kompaktkamera på att sjunga på sista versen sen hela yttre lagret med på linsen med skyddet och allt försvann på brorsans 30-årsfest. Kostar 1200 kr att laga så det är det ju inte värt. Har surfat runt en massa och läst olika tester och forum och kommit fram till att detta är kameran som passar mina behov. En bra digital systemkamera för nybörjaren som inte kostar en förmögenhet - Canon EOS 400D

image146

Nu vet jag ju inte något om objektiv, bländare, slutartider och annat sånt men jag vill hemskt gärna lära mig. En fotokurs vore kul att gå men först måste man ju ha kameran. Tyvärr har jag inte 6000-7000 kr att lägga på en kamera just nu. Synd eftersom Canon har ett erbjudande just nu där de ger tillbaka 700 kr till de som köper kameran. Men drömma kan man ju göra...och det ska jag fortsätta med tills jag har den i min hand. Vilken lycka den dagen det kommer! Jag längtar...

En liten uppdatering av växtligheten på balkongen också efter efterfrågan från mamma. Inte jättemycket blommor ännu men frodigare än förra kortet som var taget typ i maj eller nått då jag precis satt mina krassefrön.

image147

(Klick på den mindre bilden för att se den i större format)

Å så en bild på mina klöver...

image149

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har oxå tittat mkt på den kameran, haha.
Fast just nu är jag mer inne på att skaffa en kompaktkamera, är lite trött på att allt släppa runt på min system...

Postat av: Jed

Jag samlade ihop några länkar om Canon EOS 400D på min blog och satte dit din också.
Hoppas drömmen går i uppfyllelse!


Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0