Nästan framme...

Igår var det flyttdags. J kom upp i fredags och vi käkade mat och spelade spel med Carin & Krille. Mycket trevligt! Sen var det dags att packa det allra sista. Blev inte så sent. Klara innan kl 24 faktiskt. Sen var det upp tidigt som gällde igår. Var och hämtade släpet strax efter 8.00. Det var ett ganska stort släp...men jag har ganska många saker.

image207

image208

1,5h tog det ungefär att packa in alla prylar så runt 10.30 bar det av på den långa resan söder ut. Lilla Carola (bilen alltså) hade det tungt i alla uppförsbackar, var bara att växla ner till 3;an och kämpa på uppåt i de brantaste. Vi beslutade oss iaf att vi ändå skulle försöka hinna till Linköping innan vi övernattade..ungefär 110 mil från Luleå räknat. Så vi kämpade på var väldigt segt på slutet när vi var trötta. Fick byta förare ofta och sitta och slå på varandra för att hålla oss vakna ;) Men Linköping nådde vi imorse kl 04.35 ungefär. Det var raka vägen ner i sängen kan jag säga. Vi var trötta!!

Djuren har varit hur duktiga som helst under resan. Nova jamar och är arg om hon är instängd i sin bur men får hon vara lös ligger hon på buren eller på baksätet och sover eller tittar ut genom fönstret. Och Pollux är det ju aldrig några problem att åka bil med oavsett hur lång sträckan är. Han är glad bara han får följa med!

Nu har vi precis stigit upp och ätit frukost. Idag blir det den sista etappen ner till Karlshamn. Men det är bara runt 25 mil så det är ju ingetting! J stannar här och mamma och Bo kommer och möter mig nånstans på vägen är det sagt. De vill inte att jag ska åka hela vägen själv fast jag sa att det kunde jag visst det göra! :) Sista kraftansträngningen för dagen bli nog att tömma släpet. Sen orkar jag nog inte mer! Imorgon blir det lite fixande och uppackande av en del prylar kan jag tro och kanske lite lugn och ro vem vet. Tisdag är det ju "intervjun" på IKEA sen ska jag och mamma passa på att ta en tur i varuhuset också. Efter det kör jag och Carola upp till Linköping igen för lite mys med J innan jag flyger norrut igen på onsdag morgon. Späckat schema och mycket farande fram och tillbaka överallt. Men det är skönt att jag inte har några prylar kvar i lägenheten. Nu blir det plugg för hela slanten och så städning bara innan jag flyttar definitivt. Känns lite konstigt!

Men nu bjuds det på kaffe och mys i soffan!

Kan tillägga att jag skrivit detta blogginlägg till de ljuva tonerna av J:s gitarrspel. Så borde man få varje dag :P

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0