14:e december

image521

Dagens sång blir ännu en klassiker - Winter Wonderland - här framförd av amerikanska Idol-vinnaren Clay Aiken. Flera andra artister har spelat in sina versioner av sången, en av dem är Dolly Parton. Vill ni höra den versionen kan ni titta in hos Tomtens dotter. Sången skrevs redan 1934 av Felix Bernard (musik) och Richard B. Smith (text). Sången finns även som svensk version och heter då Vår vackra vita vintervärld.



Snö och is, rita mönster
Där vi står vid vårt fönster
Ser varma små ljus i grannarnas hus
I vår vackra vita vintervärld

Och vi hör elden spraka
Och vi ser stjärnor vaka
Och glimma som bloss i kvällen mot oss
I vår vackra vita vintervärld

Det är som om det var en gammal sägen
Vi kan nästan höra bjällror slå
Klinga glatt från slädar nedåt vägen
Vi anar tomtar smygande på tå

En sån kväll, en sån himmel
Vi har glömt världens vimmel
Ett under som sker, ja det är vad vi ser
I vår vackra vita vintervärld

Mitt hjärta sjunger
Tingeling ting ting ting tingeling ting
Och Svarten gnäggar, frustar
Mitt i vintern vi kuskar omkring
Här är det varmt och mysigt
Och rysligt pysigt med dig
Att åka häst och släde
Är en lycka och glädje för mig

Det är som om det var en gammal sägen
Vi kan nästan höra bjällror slå
Klinga glatt från slädar nedåt vägen
Vi anar tomtar smygande på tå
En sån kväll, en sån himmel
Vi har glömt världens vimmel

Ett under som sker, ja det är vad vi ser
I vår vackra vita vintervärld
Ett under som sker, ja det är vad vi ser
I vår vackra vita vintervärld


Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Hej hopp!
Jag såg idag att du hade skickat ut enkäter på skolmailen. Gick inte att fylla i med min dator. :( Men jag ska försöka när jag kommer hem (åker hem i morgon :D)
Och som vanligt så fanns det julstämning här :D Med alla jullåtar. Härligt!
kram

2007-12-14 @ 14:34:28
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0