Årets näst sista dag...

Känns ganska bra. Ser fram emot det nya året med förhoppning om att det ska bjuda på mer glädje än detta gjort (i alla fall den senare hälften av det). Har haft en lugn helg måste jag erkänna. Pluggat in mig lite på ergonomi till x-jobbet, sovit en hel del och sett film. Såg The Holiday igår med syster. Den var riktigt trevlig, bjöd på både skratt, tårar och ögongodis (Jude Law var RIKTIGT fin i den). Kände hemskt nog igen mig i så mycket av hur Kate Winslets karaktär hade det. Men jag ska inte avslöja mer om det är någon som kanske vill se den. Helt klart sevärd i alla fall!

Pratade även med min kompis Linéa, vilket jag inte gjort på hur länge som helst. Hon bor i England numera och då blir telefonkontakten kanske lite sådär. Men hon är hemma över jul och nyår så jag passade på att slå en pling. Så roligt att få prata med henne! Hon bjöd mig på partaj i Gbg nästa helg. Hade varit underbart superskoj men jag vet inte om jag har råd. Kostar ju trots allt en del men i och med att jag inte får mer pengar så måste jag försöka hålla igen. Fast å andra sidan har vi inte setts på kanske 1,5 år så det vore toppenkul att få göra det. Får överlägga med min ekonomiassistentm, fast hon är rätt sträng så vi får se hur utgången blir :P

Idag har jag varit hemma hos Maria och Håkan och fixat inför morgondagens partaj. Jag och Maria har lekt florister och gjort ett litet blomsterarrangeman som vi faktiskt blev hemskt nöjda med. Tänk vad man kan hitta små skatter i naturen - ja, inte rosorna då och limen, de har vi köpt ;) Ganska bra för två amatörer, tycker ni inte?!

image670

Temat på dukningen kommer vara vitt, grönt och silver som ni kanske kan ana. Bir gröna servetter med servettringar tillverkade med samma pärlgirlang som finns i blomsterarrangemanget och silverljusstakar med gröna ljust. Bordsplaceringen blir silvriga julgranskulor (matta och glansiga) med silvriga ettiketter m grön dekoration på samt en liten grön barrväxtskvist på. Ja, inte så lätt att beskriva. Tar kort sen! Vi gjorde efterrätten också när vi ändå höll på. Blir Citroncheesecaken som vi hade vid våra födelsedagar jag och syrran. Den är så smarrig och jag tror den kommer sitta fint efter middagen. Nu ska jag fixa ihop en bra musikmix, fick visst det uppdraget också. Undras vad man ska välja för något som passar alla. Hmmm får klura! Sen blir det till att packa så jag inte glömmer Pollux mat som jag gjorde när jag skulle ner till Anna på scrappingträff. Kl 10 imorgon far vi ner till Malmö.

Kram och hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Swebuss med studentrabatt k-hamn till gbg 224kr....har du tur är det utan byte ;)

2007-12-31 @ 00:01:21
Postat av: Anonym

hej vilken fint ni hade gjort de var riktigt proffsigt gjort kram

2007-12-31 @ 01:14:51
Postat av: Emma

Blommorna blev verkligen superfina!
Gott nytt år!
kramar

2007-12-31 @ 11:33:18
Postat av: Elin & Tipp

Gott nytt år!
Ja, the holiday är bra. :) Såg den på bio förra julen, och sen köpte jag den i höstas. ;) En film helt i min smak, hihi. Och ja, Jude Law är härlig i den. ;)
Vilka finfina blommor, eller arrangemang, ni fixade. :D Så duktiga ni är!
Kram

2008-01-01 @ 20:26:50
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0