Så var den julen över...

Lite snopet känns det allt att julen bara tar slut så fort. Inte alls lika mysigt med tomtar och julmusik såhär några dagar efter julafton. Nu får det ligga i vila tills nästa år.

Kom till den hemska insikten idag att jag inte kommer få några mer pengar från CSN. Undrar hur det ska gå....får väl göra en toppenavslutning på x-jobbet så jag får ett bra jobb sen...men så var det ju det där med omtentorna. Nä, usch...ska inte börja grubbla på det nu. Sökte iaf ett extrajobb som intervjuare åt blivande au pairer för STS idag. Hoppas jag får det. Lönen är 350 kr/ intervju som är ungefär en timme. A piece of cake tyckte jag det borde vara. Vi får väl se.

Julhelgen har som sagt flytit på. Måste erkänna att jag tagit det ganska lugnt. Inte x-jobbat utan mest fikat och mått gott. Skönt! Mormor fick permission några timmar från sjukhuset på julafton så hon kunde komma hem lite och fira med oss. Bror har varit hemma men åker till Gbg igen imorgon. Emma blir hemma lite längre. Hon är sådär duktig och jobbar nu under julledigheten, precis som vissa andra duktiga människor jag känner...inga namn nämnda Anna ;)

Juldagen brukar innebära fest med kompisar från förr som man inte sett på jättelänge. Det är ju alltid trevligt men jag bojkottade detta. Det enda utestället i Karlshamn som man skulle vilja gå till är "Lorden" vilka firade julen lite extra genom att ta 250 kr för sina förköpsbiljetter och typ 180 kr på plats och då tillkom garderob på 50(!) kr. På tok för dyrt för snåla mig. Så jag följde med syster mde pojkvän och kompis på preimären av ARN i Bromölla istället. Trevligare och framförallt billigare plus att jag slapp vara bakis i onsdags. Bara fördelar! Kan varmt rekommendera Arnfilmen förresten. Jag har inte läst böckerna så jag har ju en lite annorlunda vy än de som gjort det kan jag tro. Men min syster och hennes kompis har läst dem och de gav filmen tummen upp de med! Har kommit på att jag ska läsa bäckerna nu för de är nog ganska bra :P

image668

ARN filmerna om den svenske korsriddaren Arn Magnusson baserad på Jan Guillous framgångsrika böcker blir verklighet. Den första boken i trilogin om tempelriddaren Arn utkom 1998, en berättelse om framväxten av det som vi idag kallar Sverige. I berättelsen blandas fiktion med historiska fakta och refererar till både riktiga händelser och personer under denna tid. Med en budget på 210 miljoner kronor blir det den mest påkostade produktionen i svensk filmhistoria. Romansviten kommer att delas upp i två långfilmer. Bara att invänta hösten 2008 då film nummer två kommer. Läs mer om filmen och historien här

Lite extra roligt var det att det hela utspelar sig vid Varnhems klosterkyrka som vi besökte när vi körde upp min bil till Luleå i våras.

image669

Kram och hej!

Kommentarer
Postat av: anna

hej!
kikar in.

2007-12-28 @ 18:30:57
URL: http://ekonomisktsinne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0