Scrappingmaraton i Örum

Visst låter det härligt...mmm scrappingmaraton! Hihi. Nä, skämt å sidor, har haft en toppenskön helg på ett regnigt blåsigt Österlen. Men det gör inte så mycket när man kan sitta inne och mysa och pyssla.

Åkte ner på fredag eftermiddag och vi tog en snabb titt inne på PEMA på vägen. Vad mycket grejer! Helt i extas av alla scrapingprylar och pärlgrejer. Regnigt värre var det hela resan så det var inte så skoj att köra men när vi kom fram bjöds vi på god kycklingpaj av Annas syster Ida. Mumsigt värre! Kvällen var ganska slapp annars, drack lite vin och pratade mest. Var ju tvungen att ladda inför lördagens Kreativum så vi gick och la oss hyffsat tidigt. Kl 8 på morgonen tyckte Pollux och Xanté att vi hade sovit alldeles för länge redan och de krävde en promenad i regnet och blåsten. Stackars lilla Åke (papillon) hade fullt sjå med att hålla sig kvar på marken *hihi* medan Pollux glatt sprang runt på fälten och luktade efter hare eller vad det nu var. Xanté var bussig nog att hålla koll på honom genom att valla in honom när han stack för långt. Fick se Annas hus, såg mysigt ut (insidan såg jag idag och jag gav Anna mina "expert" råd *haha*).

Efter frukost och fix så kunde vi äntligen sätta igång och scrappa, eller ja, jag ägnade första timmarna åt att montera ett av mina alfabet (ett pyttelitet som min syster varit snäll nog att klippa ut åt mig men nu fick jag som sagt EZ montera det - trist!) Men sen kom jag igång. Hade ingen inspiration till julkort alls så det bjöd inte helgen alls på men jag hann med 5 st små LO 20 cm x 20 cm och en stor 30 cm x 30 cm LO. Annas mamma var snäll och stod för markservicen så vi behövde inte ens pausa för att laga mat. Supergulligt av henne! Under dagen var vi ganska många som scrappade, kompisar och släktingar till Anna och Ida. Men fram emot kvällen var det bara jag, Anna, Ida och deras kusin My som höll ut. Vi satt uppe till två på natten nån gång då jag inte pallade mer :) Tyvärr tyckte Pollux att vi skulle upp redan innan kl 9 imorse vilket inte riktigt uppskattades av Anna och mig. Men vi fick ge oss. Jag körde norr ut redan vid tvåtiden idag för att hinna med och vara med lite på mammas öppethus med adventsfika. Mys pys det! Hann med att prata lite kamera med grannen Ulrika och det visade sig att hon har en Canon EOS 400D precis som jag vill ha. Hon är jättenöjd och hon sa att jag kunde få låna den och prova den lite. Snäll hon! Och så hade hon massa fototidningar jag skulle få låna också! *glad*

Men nu känner jag mig faktiskt lite trött och sliten så det får bli en tidig kväll ikväll om jag ska orka upp och jobba imorgon. Ska försöka få iväg min förbaskade enkät. Den blev helt klar i fredags och jag testkörde den på mamma och syster men tyvärr blev det något fel med skicka funktionen så det gick inte att skicka in deras svar till mig så jag måste klura ut det imorgon.

Men här kommer mina LO:s iaf.

image578

Mest nöjd blev jag nog med den här LO:n av grannen Jens (i Luleå) vackra Irländska setter Storm. Syns inte på den skannade bilden men löver uppe i hörnet glittrar och tar upp Storms glansiga päls jättefint. På öljetten står det "charming" vilket stämmer väldigt bra överrens på Storm tycker jag. Dessutom mycket nöjd med mig själv att jag lyckats använda två helt olika mönstrade papper något jag har väldigt svårt för.

klicka på bilderna nedan för att se dem i större format








Gizmo LO:n blev också ganska bra tycker jag, bilden i sig är så vacker så jag försökte bara ta upp färgerna och låta bilden ta ganska stor plats.



En LO på mig och Pollux på en vårpromenad. Gillade kortet så jag kände att jag ville scrappa det. Har ALDRIG använt så mycket blommor som jag gjorde här. Men jag tycker det blev ganska charmigt till slut. Var ju givetvis tvungen att slänga dit min favoritswirl med lite *bling bling* stenar på.



En LO på Kenzo när han var riktigt liten. Blev ganska sockersöt med det blommiga pappret och fjärilarna.Tyckte det blev effektfullt med fjärilen som jag skar ut, satte 3D kuddar på och satte på hans rygg.



Midnattslayouten jag skapade nån gång under lördagnatten. Fick inte riktigt till det först men slutresultatet blev jag förvånansvärt nöjd med. Använde lite knappar (var ganska länge sen sist) och lånade en journalingstämpel av Anna som blev hemskt läcker till. Gillade verkligen pappret också, lite rosa i gör ju alltid susen.

image584

På den stora LO:n scrappade jag kort från vår mysiga utflykt till Bälingeberget som jag, Anna och Jens gjorde i maj. (lite dålig kvalitet på fotot av LO:n men jag orkade inte ta om) Anna scrappade också kort från det här tillfället i en LO och de blev som väntat helt olika. Vi hade visserligen inte samma kort alls men ändå. Färgskalan var dock den samma hos oss båda. En dag jag vill minnas länge - en riktig LYCKODAG! Tack Anna och Jens för att ni gjorde den så mysig!

Har kommit på mig själv, jag använder väldigt mycket swirls - snirkliga saker ni vet (ingen nyhet iofs) och väldigt mycket prickar. Vet inte varför men när jag började titta på det så fann jag både utstansade och utskurna cirklar så väl som prickiga papper lite överallt. LO:na jag gjorde i helgen var lite väl lika varandra tyckte jag, var inte riktigt planerat att använda så mycket utstansade cirklar men så blev det.

Fick tidig julklapp av Anna - en jättefin julgransstämpel som hon vet att jag gillar plus ett magnetiskt förvaringsalbum, till mina cookie cutter dies. TACK TACK! Jag vet vi borde inte ha öppnat våra julklappar ännu men det är ju roligare när man får öppna det tillsammans med den personen som har gett presenten. Jag gav Anna en stämpel från Inkadinkado som föreställde " Da Vinci Santa". Da Vincis gubbe med utsträckta armar är symbolen för sjukgymnastprogrammet så väl som för mitt program faktiskt.

image583

Min Panduro stämpel jag fick av Anna.


image585
Stämpeln från Inkadinkado som jag gav till Anna, tyckte den var såå söt. Da Vincis figur som är grunden till idén med stämpeln till höger (klicka för större bild).

Dessutom har jag under helgen blivit två stämplar rikare. Besökte en lokal hobbybutik som fanns nära Anna och då kunde jag inte låta bli att unna mig dessa två Inkido stämplarna [klicka på länken för att se katalogen i pdf-format]. Var bara EZ monterade så de kostade inte mycket alls! :)

image576image577

Ja, det var nog helgen i ett nötskal. Tackar igen för gästfriheten hos familjen Gerhardsson. Bilder från pysslet kommer säkert hamna på Annas blogg gissar jag (hade ingen kamera med mig så jag har inga kort)

Nu blir det pizza sen ska jag se ifatt julkalendern som jag missat i helgen. Går ju att göra via svt.se det vet ni väl?!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Vilka fina bilder och LOs och allt vad det heter :D
Jag hade också skullat följa med er på den där grillkvällen, men kunde inte, hade nåt annat inplanerat :( Så synd :( Men tur att ni hade kul!! :D Och fin blev LOn :D
kram

2007-12-10 @ 17:05:08
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Emma

Mycket fina LO´s å stämplar å grejer. Precis som väntat.. :)

puss på kram

2007-12-10 @ 21:53:59
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0