Regn å rusk - sommar i Lule

Oj vad länge sen det var jag uppdaterade min kära blogg. Har ju som sagt inte varit i Luleå på ett bra tag och därmed inte haft samma möjlighet att uppdatera. Men nu är jag tillbaka. Har faktiskt hunnit både jobba två dagar och varit hos Nettan i hennes stuga i Nikkala ett par dagar också. Jag och mitt lilla zoo kom precis tillbaka. Roligt att umgås lite med Nettan, har inte blivit så mycket av den vara i vår annars. Men nu fick vi lite tid till att prata, basta, skrapa husväggar och göra Haparanda osäkert ;) Var på IKEA i Happis för första gången. Inte för att det skiljer sig så mycket från alla andra IKEA jag varit på men ändå :P Var dessutom så duktig så det enda jag köpte var flyttkartonger och en skärbräda. Känner mig mycket stolt faktiskt!

Tänkte jag skulle sammanfatta min vistelse hemma i Asarum i några bilder istället för att skriva en massa. Gjorde som sagt inte så mycket speciellt. Umgicks med familjen och tog det lugnt mest. (klicka på bilderna för att se dem i större format)


Systeryster i nypermanentat hår. SNYGGT!


Anna gottar sig i solen.


Mammas helt underbart vackra kalla.

Pollux och Kenzo.

Nova tycker om att mysa där det är lite trångt.

På scrappingfronten inte så mycket nytt. Hittade nya clearstamps från Gel-á-tins som jag bara var tvungen att unna mig. Tyckte de var så fina :) Har som sagt inte hunnit testa dem ännu men jag hoppas jag har tid och ro att sätta mig ner snart. Beställde även fina brads från Nunndesign som jag också ser fram emot att använda.

image87
Fancy flakes big
Bild: Scrapbodan



Flourish heter bradsen och jag beställde dem i silver.
Bild: Nunndesign


Närmast är det annars jobb, börja plugga till tentorna och börja flyttpacka så smått. Nedräkningen har börjat. Den andra september drar jag. Vart vet jag ju dock inte men det hoppas jag ska ha löst sig tills dess. Så söka x-jobb står också högt upp på prioriteringslistan. :) Så även att träna Pollux. Ska göra vattenprov med Pollux den 15 juli så vi måste träna lite innan dess om det ska gå vägen. Har varit lite slött nu när vi varit hemma. Men jag tror nog det ska gå vägen.Någon Sarekvandring blir det tyvärr inte den här sommaren även om jag hade sett fram emot det. Saker kom emellan och planerna ändrades. Hoppas bara att jag och J ska kunna hitta på något skoj under den där veckan vi skulle ha vandrat för jag har ju trots allt tagit ledigt från jobbet och så.

Jobbet ja, känns skönt att jobba på Teknikens Hus i sommar. Jag kan ju jobbet utan och innan och behöver inte direkt lära mig något nytt. Dessutom är det ju trevligt att ha glada besökare (förhoppningsvis) runt omkring sig istället för förra årets sura miner och utskällningar på campingen. Längtar verkligen inte tillbaka. Nästa vecka öppnas dessutom den nya utställningen "Alla tiders poler" Lite coolt med en polarutställning mitt i sommaren med isbjörnar, kylrum och allt! Utställningen är skapad av TH och har varit på svenska ambassaden i Washington D.C under våren men kommer alltså vara i Luleå under sommaren. Dessutom finns en annan utställning som heter "Pingvinliv" på plats. Helt underbara fotografier av pingviner tagna av naturfotografen Brutus Östling.


Lite reklam för Teknikens Hus, som helt klart är värt ett besök nu i sommar! :P

Kram och hej!


Tillägg kl 00:04
Blev lite scrappande redan ikväll med Carin. Hade lovat att hjälpa henne med ett album hon ska göra som present på en kompis bröllop. Ville ju själv testa mina nya snöflingestämplar så jag scrappade en dubbel LO om när jag var med mina gamla korridorskompisar på roadtrip till ishotellet 2005. Blev riktigt nöjd med resultatet dock blev korten jag nu lägger upp här inte särskilt bra men de får duga så länge. Visst är snöflingorna söta, finns dessutom många fler än de jag använde idag vilket gör det hela mycket roligare. Tyckte journalingen blev riktigt bra bakom kortet från Absolut Icebar uppe i vänstra hörnet på den högra LO:n. Väldigt nöjd med min stämpeldyna också som faktiskt funkar både på papper och på foton precis som den utlovade! Vill slutligen tillägga vad tråkigt jag tycker det är att sitta och rita och klippa ut gångjärn. Vill verkligen ha en QK die så jag slipper göra det fler gånger ;)

(klicka som vanligt på bilderna för att se dem i större format.)


Kommentarer
Postat av: Anna G

Hej! Vilka COOLA brads och stämplar!! *avis* Passar dig som handen i handske!
Sen LO:s, så fräcka! Var hittar du alla dina idéer! Kan inte jag få lite;) Vågar ju inte visa mina när dina finns i närheten!! ;)
Hoppas allt är bra med dig och zoo:t
Många kramar från mig och hon den lilla


Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0