Sommar och sol!

Vad ljuvligt skönt det är med sommar! Just nu befinner jag mig i Linköping hos J. Anna och jag hade en roadtrip upp hit igår kväll.

En uppdatering av läget sen sist:
Jag är känd för att ha ganska stor dos av otur och här kommer veckans bevis på detta. Jag flög som sagt ner till Ronneby i måndags pch landade kl 19.10. Allt var frid och fröjd och Nova var hur snäll som helst på planet. Problemet började när vi hade landat och mitt bagage INTE dök upp! Som tur var så kom iaf Pollux fram. Mitt bagage har försvunnit vid något tidigare tillfälle men då dök det upp ganska snart. Det fanns en chans att väskan skulle dyka upp på det sista flyget för dagen men det gjorde det förståss inte. Det dök inte under förmiddagen i tisdags heller så då tog vi kontakt med SAS. Ingen kunde tala om var min väska befann sig. Men vi fick iaf reda på reglerna som gällde för borttappat bagage. Jag hade ju inga andra kläder än de jag hade kommit i och det var inte så mycket för det var varmt i Lule när jag åkte därifrån. I vilket fall så kom vi fram till att SAS ersätter underkläder och toalettartiklar till 100% vid sådana här situationer och övriga kläder man måste köpa med 50% så jag och mamma gav oss ut på lite shoppingtur så jag kunde få lite nya kläder att byta om till. Bagaget dök inte upp på hela tisdagen och inte på heller på onsdagen...inte förrän efter halv nio på kvällen! Jag vet fortfarande inte var det har varit men det var ju tur att det kom till rätta till slut! Och jag fick ju lite nya kläder på köpet...nu ska vi bara se om jag får tillbaka pengar från SAS, papper och kvitton ska skickas in....mycket jobb för att SAS har gjort fel!

Pollux och Kenzo kommer jättebra överrens. Pollux är alldeles för snäll bara, Kenzo busar jättemycket och vill gärna bita Pollux i hans långa öron med sina sylvassa valptänder. Men igår hade de tydligen kurat ihop sig och sovit på varandra så det kommer nog lite lugnare tider också då Kenzo inte behöver hänga i Pollux konstant! Nova och Trulsan (mammas typ 14 åriga katt) håller också på att bli polare. Inget mer fräsande och inga fler kutade ryggar. Schyst!

Annars så har jag inte hunnit med så mycket känns det som. Varit mycket kalabalik runt väskan och sen har Anders och Linda varit på besök hemma också så vi har umgåtts, spelat kubb, solat (jag har faktiskt blivit lite brun!) och ätit gott hela veckan! Så igår kom Anna på morgonen, vi softade under dagen i typ 30 graders värme. Sen begav vi oss ut på vår lilla roadtrip på kvällen i Annas dieseldrivna volvo utan AC som låter lite som en traktor :). Å nu är vi här i Linköping. Anna har varit på kurs och kom precis tillbaka. Kvällen bjuder på hippifest på fallskärmsklubben. Imorgon blir det sightseeing, Bosses glass, lite IKEA och kanske Oceans Thirteen på bio...vi får se. På måndag morgon åker jag och Anna söder över igen. Mamma ska ha Tupperware party på måndag som jag ska vara med på. Och så är Emma hemma också, hon kommer hem från Halmstad på söndag.

Ja det var en kort kanske något förvirrad uppdatering av läget!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0