Ja se det snöar....

...men det var inte så roligt. Känns lite fel att det snöar tre dagar in i maj. Särskilt när det är sommarvärme i andra delar av vårt avlånga land!

I övrigt fortsätter nedräkningen till Av4ningen, avslutningsfestligheterna för oss teknologstudenter här på LTU. Den 19 maj är det dags. Familjen kommer redan den 16:e så det är inte så länge till. Redan helgen innan blir det dock skoj för då kommer Lina hit på besök hela vägen från Karlshamn. Hon ska på konferens i Haparanda (!) av alla ställen och passar på att kika in i Luleå på vägen hem. Trevligt!

Planerna på sommarens fjällvandring fortsätter. Lånade böcker om Sarek i går på det nya fina biblioteket inne i stan :) Och idag köpte jag nya vandrarkängor. Har vandrarstövlar sedan tidigare men de är rätt mjuka i sulan så det är jobbigt att gå på stenig mark. Sen är de fruktansvärt jobbiga att ta av och på när de är lite fuktiga. Så idag investerade jag i ett par Meindl Island Pro. Viktigt att ha bra på fötterna! Var ju inte direkt billiga men jag kan ha dem när jag är ute i skog och mark med Pollux också så jag tyckte ändå det var värt det. Förhoppningsvis blir det ju fler vandringar framöver. Så nu är det bara att börja gå in dem så de är sköna när det blir dags.

image13

I kontrast var jag även och provade röda lackskor på stan. Vill ha röda skor på dagen på Av4ningen. Köpte inga men hittade ett par som kanske är aktuella. Inte så dyra och väldigt fina. Affären skulle ta hem min storlek från Umeå bara så vi får se om den passar. Ska kolla vidare också och se vad som finns. Ganska mycket rött just nu och det är ju skoj. Har länge velat ha röda skor.

Ikväll blir det bio med Anna I: Olivier Dahans film "La vie en Rose" - historien om Edith Piafs liv (1915-1963). Kan meddela att filmen var mycket bra. Var inte alls jobbigt att den var på franska (var lite orolig för det först). Marion Cotillard som spelar Edith Piaf gör en väldigt bra insats. Framförallt är hon sminkad till oigenkännlighet för vem kan tro att de här två är en och samma person

image16image25














Visste inte så mycket om Edith Piaf innan filmen men hon levde ett ganska tragiskt liv har jag förstått, även om filmen missar att förmedla en del av hennes liv (som jag har förstått efter att ha läst recensioner efteråt) så tycker jag helt klart att den är sevärd.

Avslutar med en liten påminnelse om lördagens stora event: Internationella Scrapbookingdagen! (Alltid första helgen i maj)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jim

Sön lika med vinter, men i maj - oj!

2007-05-03 @ 17:26:43
URL: http://www.jimweb.se
Postat av: Anna

Hejsan! Har inte fått in alla röster än men snart så...*ler*
Kram!

2007-05-03 @ 19:06:08

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0