Många nyheter samma dag...

Ändrade planer. Lina kommer inte på besök :( Hon får inte åka. De goda nyheterna är att det beror på att hon har fått ett nytt jobb! Grattis tjejen! I och med att hon då sa upp sig från kommunen så var det någon avundsjuk sur gammal tant (iaf är det en sur gammal tant i mina tankar) som tyckte att hon inte skulle få åka på kursen/konferensen för att hon ska sluta om en månad. Lite konstigt. Hon jobbar ju fortfarande där plus att om det hade varit något tråkigt hade man säkert inte kunnat komma och säga att man inte kunde göra det för att man ska sluta jobba. Som extra bonus som talar för att hon skulle få åka (tycker jag) var att de inte kunde få pengar tillbaka för flyg. Men men det blir iaf inget besök i Luleå. Som extra rolig nyhet är dessutom att hon är nykär! Många positiva förändringar i fröken Paulssons liv.

Sen fick jag även goda nyheter från min vän Linéa. Vi har läst ergonomisk design tillsammans här på LTU men sedan i höstas läser hon ettårig utbildning på Lancaster University Management School. Och nu har hon fblivit antagen till Rolls Royce Leadership Development Programme direkt efter utbildningens slut. Så nu blir hon engelsman några år framöver. Ett stort grattis till dig också, du kämpar på!

En annan före detta klasskompis här på LTU, Jennie, håller också på att få ordning på tillvaron. Hon är näst intill klar för Scanias trainee program vilket innebär att hon får jobb här i Luleå på Ferruform när det är klart. Perfekt eftersom hon har sambo här och familjen nära. Så det börjar minsann ordna sig för både den ena och den andra vilket gör att jag mer och mer längtar tills det blir min tur. Om det nu blir så, ibland känns det som om jag kommer sluta som kassörska på ICA eller nått (Inte för att det är fel att vara det men inte så passande med de studielånen jag ligger inne med).

Steg ett i rätt riktning skulle ju vara att hitta ett bra exjobb som jag tror jag kan klara av på egen hand. Å så klara de förbannade tentorna då förstås. Men nu har jag skrivit av mig så nu kan jag sova gott och börja morgondagen med nya friska tag.

Kram till er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0