Livet är inte alltid rättvist...

...och just nu känns det som en evig uppförsbacke utan slut. Vet inte alls vad framtiden har att erbjuda och ärligt talat känns det lite som om det kvittar just nu. Allt är bittert. Ser inte hur jag ska kunna knyta ihop x-jobbet till något bra. Har ingen hjälp av mina handledare, allra minst den i Luleå. Har ingen aning om vad som kommer hända när det väl är klart. Ingen inkomst hur ska det gå? Får jag jobb? Var ska jag söka? Går det över huvudtaget att få ett jobb innan omtentorna är gjorda? Om jag får jobb kommer jag någonsin bli klar med min examen eller kommer det rinna ut i sanden? Men vad ska jag tänkas jobba med? Jag kan ju ingetting! Trött på att bo hemma vill ha mitt eget hem igen. Men var kommer det bli? Kommer jag att trivas dit jag flyttar? Hur ska jag lyckas hitta nya vänner där? Ja, det är bara ett axplock av vad som rör sig i mitt huvud just nu...en massa frågor och inga svar. Känner mig otroligt ensam utan någon jag kan riktigt prata med.

Uppmuntrande inlägg...eller inte. Men jag har inget roligt att skriva om, för mitt liv ÄR inte roligt nånstans just nu. All min jullängtan försvann också i helgen. Jag känner mig mest tom och likgiltig.

Återkommer när jag har muntrare ord att förmedla!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anna G

Vill bara krama om dig rikitigt hårt!
På ngt sätt kommer det allt att fixa sig!!

2007-11-26 @ 13:27:21
Postat av: Anders

Borde man inte kunna prata med sin pojkvän om sånt!?!?!?!

Men som tröst, ingen tycker att de kan ngt efter skolan och alla lyckas ändå få jobb =)
Att ha examen innan man börjar jobba är ju att föredra om man vill ha ngn löneutveckling. Så kämpa på. Och tjata på handledarna, det är deras plikt att hjälpa dig, de får betalt för det!!!!!!

2007-11-26 @ 19:26:18
Postat av: Lillstrumpa

Allt kommer att ordna sig!
Du kommer klara det. För du klarar alltid allt!
Jag tror på dig!
*kramar om*

2007-11-26 @ 19:39:26
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se
Postat av: Elin & Tipp

Jag tänker säga som de andra! Det kommer fixa sig! Men jag vet hur du menar (även om jag kanske inte riktigt fått den paniken än...). Ibland är man bara nere, och det måste man få vara! Tänk så bra det kan bli sen.. ;) Mår man dåligt så kan ju allt bara bli bättre! Och det blir det, tro mig ;)
Lycka till och pussa Pollux från oss!
Kram

2007-11-26 @ 22:21:04
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0