Long time no blogg inlägg :)

Ja, nu var det minsann ett tag sen jag bloggade. Jag som brukar vara ganska flitig. Så var har hänt sen sist. Ja, en vecka har passerat in i november och jag känner mig lite småstressad över x-jobb och sånt. Slutet av förra veckan bjöd iaf på lite scrapping en kväll med Anna...yeahh!..så roligt så. Har ju inte gjort något på så länge. Blev dock endast en LO gjord men jag blev ganska nöjd med den.Lite swirls och så gör ju omedelbart LO:n väldigt...jag! Är från jubileumsfesten för mitt utbildningsprogram (R-programmet) som skolan anordnade 2005. Var roliga föreläsningar och sådant på dagen och en festlig middag under kvällen. Kortet i sig är inte så bra, pixligt och så, men jag har länge velat göra något med det ändå för jag gillar kortet sååå. Är det enda kortet i stort sett tror jag som jag har på ALLA mina tjejkompisar, som jag umgick mest med, från min klass samlade på ett och samma kort. :)

image453
Försökte mig på att använda flera mönstrade papper..bland annat Anneli är så bra på det...blev dock i blygsam skala då jag fegade ur lite och det andra mönstrade pappret egentligen inte är så särskilt mycket mönster på :P Klippte ut några extra cirklar från det mönstrade pappret och satte dem på 3D-kuddar för extra effekt. Syns kanske inte så bra på kortet. Jobbade mycket med öljetter och använde en av mina "lyxöljetter" för att piffa upp. Saknade ett cirkelverktyget (som jag går och trånar efter) väldigt mycket till denna LO:n. Men det går bra med passare och skalpell också!

Mormor genomförde sin knäoperation och den gick bra. Hon blev lite dålig ett tag i helgen men det är bättre igen nu. Redan uppe och går lilla stålmormor! Ska åka dit idag och ta med mig hennes favorit polkagris skruvar som jag köpte i Gränna när jag körde från Linköping i måndags. Ja, som sagt var i Linköping i helgen. Körde dit i fredags Är lite småtrist att köra...trots allt drygt 30 mil. Men jag lyssnar på ljudbok när jag kör så det går ganska bra. Fredagkvällen bjöd på trevligt cocktailpartaj hemma hos J (dock var jag ganska trött - hade scrappat ganska sent m Anna på torsdagen och gått upp tidigt för att hinna x-jobba innan jag åkte på fredagen). Lördagen stressades det sen runt på stan för att hitta outfit till kvällens halloweenfest. Vi var inte så väl förberedda tyvärr så vi la om planerna från att vara Arwen och Aragon till att vara två stycken Nazguler istället. Enklast möjliga med andra ord. Kanske kommer kort på detta spektakel senare (jag hade glömt kameran hemma). Var ganska utplockat överallt men till slut fixade vi ihop något. Långpromenad med Pollux och lite paus och sedan iväg på fest. Riktigt skoj var det, runt 30 personer sådär. Ganska kul när man kommer till en fest och inte känner så många eller inte känner personerna så bra. Riktigt svårt att placera dem när de är utklädda dessutom. Jag var faktiskt lite hemlig för flera också innan de kom på vem jag var :)

image451


Söndagen var av naturliga skäl inte så aktiv :P Hämtade bilen på fallskärmsklubben (vi hade tagit taxi hem på natten)...roade Pollux...käkade lite och slappade i soffan. Myspys! I måndags var det sedan bara att sätta sig i bilen på morgonen och köra hem igen. Var faktiskt inom Börjes hästshop i Tingsryd när jag körde förbi och skaffade mig en bra jacka jag kan ha när jag är ute och tränar Pollux. Vill inte ha min röda skaljacka för hoppar han upp mot mig en gång på den så är den smutsig =( Det blev en blå jacka med många fickor. 400 kr kostade den så det passade mig perfekt!

image452
Bild: Börjes

Ingen rast och ingen vila. X-jobb blev det några timmar när jag kom hem och sedan valpkursen på kvällen. Puh! Invigde min nya jacka och den var både varm och praktisk. Ganska trött när jag kom hem men jag fortsatte x-jobba. Hade lite grejer jag skulle ha klart till tisdagens möte med min handledare på IKEA. (visade sig senare att jag inte hade behövt stressa med det för i slutändan sa han bara, du kan ju maila det till mig sen...men men det visste jag inte då).

Igår var jag alltså på IKEA. Skulle vara där kl 9 så jag var tvungen att köra innan kl 8. Lite segt och jobbigt men det gick. Fick lite mer klarhet om vad som förväntas av kundundersökningen så nu kan jag börja knåpa på min enkät som alla kommer bli trakasserade med inom en snar framtid...so be prepared! :) Hade trott att vi skulle sitta till kl 16 men strax innan kl 14 blev vi avbrutna och Claes var tvungen att ta tag i en annan sak så jag körde hem (hade dessutom ett avbrott på morgonen precis när jag kommit då han kom på att han hade klipptid och var tvungen att gå ifrån...suck). Lite konstigt men jag hade nog fått vad information jag behövde för att kunna fortsätta. Det visar sig ju idag :P Förgäves försökt få kontakt med min handledare i Luleå men han verkar inte vilja engagera sig något så vi får se vad som händer där. Som sagt huvudet fullt just nu men jag hoppas jag ska kunna strukturera upp allt snart. Ska påbörja skrivandet i rapporten också känner att det är mer än dags.

Hem kom jag ju iaf lite tidigare än jag tänkt så det var skönt. Var ute och busade med hundarna en sväng och tog det lite lugnt ett tag. Spelade lite piano och försökte varva ner. För kvällen bjöd på Cosmopharma party hos en vännina till mamma (ingen rast och ingen vila här inte). Var mycket trevligt och blev förståss sugen på en hel rad produkter som verkade bra. Köpte dock bara två saker. *klappar mig själv på axeln*

Ja, mer än så har det inte hänt (kanske låter som en hel del dock när man räknar upp det såhär). Har tagit en kort sovmorgon idag och försökt stressa ner lite. Blir x-jobb för hela slanten idag, besök på sjukhuset hos mormor och lite träning om jag hinner tänkte jag. Annars en fortsatt intensiv x-jobbsvecka. Lite agility torsdag och lördag, måste tvätta bilen (igen) och vaxa den, förhoppningsvis lite scrappingtid med Anna och besök på julmarknaden på Huseby bruk -strax söder om Växjö- på söndag (ser verkligen fram emot det).

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Inger Rozen-Chintoh

HEJ!

Och God JUL!

Så fin blogg!

2010-11-24 @ 12:58:19
URL: http://chintohs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0