Varför ska allt vara så dyrt?

Det är en fråga man kan ställa sig ibland. Jag har länge velat ha hela Vänner säsongen på DVD. Vill egentligen ha den här boxen:

image346
[30 disc box set]

Problemet är väl bara det att den just nutill lägsta pris kostar 2845 kr (och då är den dessutom en importtitel så den är inte textad på svenska vilket iofs innebär att man lika väl kan beställa den från USA betydligt billigare skulle jag tro). Kommer ju en ny box release den 21/11 i år. En 40 disc release med alla 10 säsongerna och en extra skiva till varje säsong med aldrig tidigare visat bonusmaterial. Den ligger just nu lägsta pris på 1749 kr (fast boxen är inte lika snygg) :P

image347
[40 disc box set]

Fick lite pengar i födelsedagspresent så jag har bestämt mig för att invistera i ett fint smyckeskrin (har aldrig ägt något-har ett litet sött som jag fick när jag var kanske 10 men den rymmer ingetting). Har förstås hittat på nätet (var annars) då de kostar väldigt mycket mer om man går och köper dem i guldsmedsbutik. Har dock inte riktigt bestämt mig för vilken ännu. Har egentligen fyra olika alternativ:


(klicka på bilderna för att se dem i större format)
Bilder: Dacapo Silver AB

Mina egna reflektioner:
1.
Snygg, verkar rymlig, störst av alternativen, praktisk med rese-etui. Lite dyrt tycker jag. Är ju trots allt bara skinnimitation.
2.
Lite coolt med röda detaljer, skinnimitation, kanske inte så jättemånga olika fack, praktiskt med rese-etui (dock skulle jag vilja veta hur det ser ut eftersom det är en så stor del av hela smyckeskrinet).
3.
Snygg även den, skinnimitation, praktisk förvaring för halsband/armband så de inte trasslar sig, verkar dock inte ha något rese-etui vilket kan vara lite dumt. (Fast det är ju bättre att köpa denna istället för exempelvis ettan och spara 300 kr och då istället köpa ett litet biliigt rese-etui om man känner att man har behovet) Går heller inte att uttyda om den har någon plats för ringar (men det borde den ju ha) i övrigt verkar den rymlig och bra.
4.
Även den snygg, konstläder, inga speciella utstickande detaljer, lite lite plats för ringar möjligtvis (jag har ganska många). Rese-etui är alltid bra.

Ska klura lite till innan jag bestämmer mig. Ska gå in i guldsmedsbutiken i stan och kolla om de har någon av modellerna så man kan se dem live först. Lite lättare då :) Men har ni förslag eller kommentarer på vilken ni tycker verkar mest praktisk får ni hemskt gärna komma med dem. Allas åsikter mottages med glädje. Beslutsångest är ju min grej :P Nu ska jag fortsätta x-jobba så gott det går. Seg i hela kroppen idag och inte särskilt full av energi. Regnrusket ute gör inte saken bättre.

Kram

Tillägg:
Idag kom den! Så roligt när man får något annat än fönsterkuvert på posten. Min almanacka kom och den var så fin så jag bara måste dela med mig ;) Men nu får den ligga i en låda några månader och vänta på att bli använd.

image352


så söt ;)

Kommentarer
Postat av: Anna G

självklart måste man ju förtälja sin åsikt, jag tycker nr 3, den verkar bra att hänga halsbanden på sidorna, så att de inte blir en stor snurra som mina...annars var ju nr två läcker...

Postat av: Syster Yster

Cdon säljer en Vänner box på 30 skivor för "bara" 1499 kronor http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1
Du vet att jag gillar 3:an bäst, på andra plats kommer
nummer 1.
Nej, nu ska jag äta frukost å försöka få ut ngt av dagen...
*puss på kram*

2007-10-17 @ 10:39:40
URL: http://emmasjidder.blogg.se
Postat av: Elin & Tipp

Så fin din almanacka är :) Jag tror att jag också får ta och skaffa mig en sån. hihi.
Kan hålla med de andra om att trean verkar riktigt bra. ;)
Kram!

2007-10-18 @ 14:21:57
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Nancy

Vart kan man beställa en sånn kalender, please tell me...

2007-10-31 @ 19:06:20
URL: http://nance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0