Blåsig fredag

Ja, det är minsann riktigt höstigt ute idag. Inte färgmässigt men det blåser och är sådär höstgrått ute. Skönt att vara inomhus!

Igår var vi på agilityn jag och Pollux. Jag hade egentligen ingen lust för jag blev lite sen med middag (receptet på min smarriga middag la jag förresten upp som ett inlägg) och hade grym träningsvärk i hela kroppen. Men det är ju så skoj tycker både jag och Pollux så vi snodde iväg, kom lite sent, men hade jättekul på träningen. Vi körde en hel lång bana med alla hinder igår. Riktigt skoj och det gick ganska bra. Alltid något hinder som strulade varje gång så vi gick aldrig felfritt men Pollux var duktig! Svårast var slalom och däcket. Sen är balanshindret fortfarande lite läskigt tycker Pollux. Vi fick en glad överraskning iaf. Det är bara 2 ggr kvar på vår kurs och det tycker alla som varit med är trist. Många har frågat om en fortsättningskurs men de har sagt att det inte hinns med utan kommer till våren. Men nu har de lyckats pussla ihop det så det blir en fortsättningskurs som följer direkt på den här. Så nu kan vi fortsätta träna och få hjälp 9 ggr till! Toppen! Vågar ju knappt skriva det för då blir det så officiellt :P men målet för mig och Pollux är ju att komma ut och tävla i agility!

Veckan har inte varit så innehållsrik annars. Mest x-jobbat, varit och tränat på gymmet en gång, varit på agilitykurs 2 ggr samt tränat lite på egen hand samt försökt ordna så jag får CSN pengar (vi får se hur det går.) Ja, det finns inte så mycket man kan göra när man inte har några pengar. :( I helgen är mamma och Bo på skördefest på Öland så jag har huset helt för mig själv. Lite skönt faktiskt :P Jag skulle ju egentligen ha åkt på scrappingmässa i Helsingborg. Hade verkligen sett fram emot det men känner inte att jag har råd att lägga bensinpengar på det. Är ju ändå en bit att köra, så jag får avstå. Istället kommer J hit ikväll och stannar över helgen. Det uppväger ju faktiskt scrappingmässan! ;)

Jag har inte ens hunnit surfa runt och hittat nya scrappingprylar så som jag brukar göra. Men det kommer nog ett smaskigt inlägg med grejer att gotta sig över och önska sig snart!

Pollux har förresten bloggat om sig själv igen. Han har rett ut begreppen om vad en jaktcocker egentligen är och vad skillnaden mellan den "vanliga" cockern och honom är. Ni som är intresserade och orkar läsa det ganska långa inlägget finner det på hans blogg.

Annars får ni ha en trevlig helg alla! Jag ska åka in till stan och köpa ett nytt retrieverkoppel till Pollux, verkar ha slarvet bort hans under agilitykursen :(

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: anna g

YIPPIE!! tävla?! det hade jag svårt för att tro;);) va kul!! *helt exaterad* haha! Trevlig helg=)


Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0