Mycket scrapping!

Ojoj, vad jag och Anna G är fast i att surfa och shoppa scrappingsaker på Tradera och eBay. Roligast är det att kolla på eBay för där är det mer roliga saker som kanske inte direkt finns här hemma i Sverige. Plus att man kan göra riktiga fynd där. På Tradera lägger alla ut allting till ett så högt utgångspris. Roligt och se också hur prismedvetna de som bjuder är. Många bjuder över det pris som man kan köpa sakerna för själv i någon webbutik, särskilt på Tradera.

Men jag kan skriva om våra fynd som vi gjort i veckan och som vi med spänning väntar på.
Har köpt ett clearstamp alfabet som är så Anna om jag får säga det själv. Här hemma kostar de ju 200-350 kr ungefär beroende på vilken man köper men den här köpte jag för ca 80 kr med frakt från USA. Dessutom har jag inte sett det här hemma vilket gör det extra skoj!

image220
Sen har jag och Anna tillsammans köpt lite brads som vi ska dela på.

image221
Dessa tjusiga snöflinge bradsen var vi bara tvugna att köpa :) 50 st för ca 65 kr!

image222
Denna blandning med 300 öljetter, brads och snaps betalade vi 90 kr för med frakt. Alltså inte särskilt mycket per person :)

Ja som ni ser så går det att fynda alldeles utmärkt på eBay bara man är lite prismedveten. Synd bara at man inte är så rik för då skulle man nog handla mer...men det är kanske en bra grej ;)

När man numera är sörlänning så finns det ju så mycket mer roligt i scrappingväg. Hela Skåne är ju rätt tätt på scrappingbutiker så det är skoj. Ska leta upp Panduro Outlet när jag är i Malmö nästa gång till exempel. Har förstått att man kan fynda fina saker där :) I september ska jag dra med min syster, som inte scrappar (än!), på scrappingmässan i Helsingborg. Blir min första så jag tycker det ska bli hur skoj som helst. Hade tänkt mig att jag skulle komma hem med en hel massa inspiration och kanske lite prylar också :P

Så memo till alla scrappare: Scrap & Stämpelmässa i Helsingborg 29-30 september!

Fanns många roliga demonstrationer som jag är sugen på att gå på. Bland annat en om embossing. Något som jag varit sugen på att börja med ett bra tag. Och så en om min QK Revolution, kanske kunde få lite tips och trix om den också. Skulle jättegärna vilja ha Nesting shapes- Circles till min kära revolution. Tycker de verkar användbara.

image219

När vi pratar om Revolution kan jag ju meddela att jag verkligen vill ha en sån här:

image239

Det är en magnetisk folder! Så man kan förvara sina Cookie Cutter dies på ett bra sätt. Just nu har jag mitt Magnolia alfabet i en låda vilket gör att man inte kan hitta de bokstäver som man söker. Helt rörigt och jag gillar organisation! Tyvärr har jag inte hittat den nånstans i Sverige ännu. Om det är någon som vet var man kan få tag i den eller någon liknande så säg till! Fast den finns ju på eBay för typ 120 kr med frakt... :)

För er som inte vet så kan jag ju förklara vad embossing är för nått. Embossing är ett relieftryck och tekniken går ut på att man stämplar sitt motiv som man sedan häller embossingpulver över som man sedan smälter med hjälp av en särskild värmepistol och får en embossad, upphöjd yta! Simpelt men VÄLDIGT effektfullt. Har läst att man istället för att köpa en värmepistol ska kunna smälta pulvret mha spisplattan eller en brödrost. Spisplatta har jag från källor hört att det inte funkar så bra med. Brödrost vet jag inte men jag tror nog jag kommer satsa på en värmepistol. Kanske nått att önska sig till den stundande födelsedagen :P Finns även embossingpennor man kan använda istället för att stämpla sitt motiv. Då kan man istället rita fritt och sedan hälla embossingpulvret på det och göra precis likadant som ovan.

image218

Tillägg: Kan meddela att i nuläget , 2007-10-20,  är den billigaste varmluftspistolen jag hittat den som finns på Stämpelstudion. Där kostar den endast 174 kr. Det ni!


Blir så scrappingsugen när jag sitter och surfar efter roliga saker och titar på alla andras verk. Tur att jag snart är hemma så kan sätta igång. När jag nu ska ha tid för det.

Fler nyheter eller inspirationsgrejer som jag hittat - fastnat för och gärna skulle ha :)
Klicka på alla små bilder för att se dem i större format

Dess helt underbart söta bradsen från Doodlebug som finns i en mängd färger.



Många fina alfabets stämplar på Fontwerks hemsida. Fastnade bland annat för dessa:


Till vänster Hazel Script och till höger MA Sexy Medium Lower Case

När vi sen pratar stämplar så kan jag ju förmedla att jag hittat jättefina sådana från Gel à tins


Wild Things

Och från Autumn Leaves kommer den här stämpeln som jag velat ha rätt länge nu.


Journaling panels

Puh nu orkar jag inte skriva mer, blev ju ett ganska långt inlägg ändå.
Ha det bra till nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Roligt att hitta fler scrappare på nätet.

2007-09-08 @ 16:07:13
URL: http://http://digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0