Regnig lördag

Äntligen helg. Känns skönt. Inte för att helgen och vardagarna egentligen skiljer sig så mycket åt eftersom jag jobbar hemifrån men på nått sett känns lördagar och söndagar ändå extra bra. Vaknade till smattrande regn på fönstret. Lite småmysigt ändå!

Veckan började ju inte så bra med många minus i måndags men den har väl kanske repat sig lite. Förutom att pengaproblemet är långt ifrån löst. Argt brev har dock skrivits till CSN men inte skickats riktigt ännu. Inte fått tag i min studievägledare, hon har bara telefontid på tisdagar tydligen (!?) I onsdags var jag på introduktion på gymmet, fick ett styrketräningsprogram som jag ska sätta igång med. Känner mig motiverad så jag hoppas det ska gå bra. Torsdagen bjöd ju som vanligt på agility för mig och Pollux. Var extra mycket störning ute på BK eftersom det pågick en lydnadskurs på planen samtidigt som vi hade vår kurs. Inget som Pollux brydde sig så där fruktansvärt mycket om men vissa andra hundar pallade inte trycket :P Pollux var duktig mestadels, tragglade vippen lite extra för den är han skraj för. Men med lite korv som lockbete går det mesta. Tyvärr så började det verkligen vräka ner regn så då var det lite jobbigare att träna sista timmen. Men lite vatten har ju ingen dött av. Vi fick testa att köra en enkel bana bestående av hopp, långhopp, däck, tunnlar och slalom. Skoj att köra lite "riktigt". Gick ganska bra, missade lite men det berodde mer på mig och min handling än på Pollux som bara gör vad jag visar :)

Igår var det så dags att åka upp till IKEA för att träffa Claes igen. Var lite smånervös, visste inte riktigt om det jobbet jag hade gjort var vad han hade tänkt sig. Men det var det! Han sa till och med att han kände sig inspirerad efter vårt möte och att han tyckte jag gjorde ett bra jobb. Kul! Jag kände mig också mer motiverad och lättade när det visade sig att vi tänkte lika. Tror det kommer bli kanon det här! Men jag behöver lägga på ett kol! Passade på att gå en sväng på IKEA med mamma också när vi ändå var i Älmhult. Jag köpte dock endast 3 ljusstakar för värmeljus som jag satt i fönstret.

image254

Så här bor jag nu förresten i Emmas lilla krypin...eller ja, nu är det ju faktiskt mitt krypin :) Lite annorlunda från när du bodde där inte sant syster?

image255

På kvällen igår var jag sedan hos Lina på tjejmiddag med Emme, Maria å så Lina då. Supertrevligt! Emme hade dessutom lämnat Theo hemma med mormor så vi var bara vi och vi kunde skvallra en massa. Käkade tacos och åt ananaspaj till efterrätt. Drack lite vin och pratade av oss. Supermysigt! Tack för att ni finns tjejer. Trots att vi bara de senaste åren setts när det funnits tillfälle...för mig kanske runt jul och påsk varje år...så känns det alltid rolig och avslappnat att prata med er och umgås med er. Jag är så lycklig att jag har sådana riktigt goda vänner! Förhoppnignsvis hinner vi ju träffas lite mer nu när jag bor hemma. Emme bor ju i Malmö men ni andra är ju trots allt Karlshamnsbor. Kvällen gick fort och rätt som det var så var klockan halv ett och dags att åka hem och sova.

På tal om Karlshamnsbor så har jag ju inte skrivit om den väldigt goda nyheten som kom denna veckan också. Anna G ska göra sin praktik här i Asarum av alla ställen. Ser verkligen fram emot det gumman. Då kan vi ju träffas MASSOR! Å Xanté och Pollux kan få ses också. Det har de ju inte gjort sedan innan sommaren. Det var sååå roligt att höra att det ordnade sig för dig! Sen vill jag påpeka att både Kenzo och Pollux ligger och håller tassarna för dig och Xanté just i detta nu. Vi tror ni kommer komma hem med en liten titel i eftermiddag ;)

Idag hade jag faktiskt tänkt få tid att scrappa lite. Men jag hade också tänkt åka in till gymmet och styrketräna. Fast prio ett just nu är nog att ta ut hundarna. Mamma och Bo är i Växjö på Villamässa så jag är hundvakt. Och i ärlighetens namn ligger de inte så särskilt stilla utan busar mest järnet :P Fundera på att ta båda med mig upp till agilitybanan och träna lite. Undrar om det går...Kenzo har ju aldrig tränat agility och jag har i ärlighetens namn inte tränat honom i något annat direkt heller. Och jag vet inte riktigt hur bra det går att ha honom sittandes och titta på när jag tränar Pollux för jag får ju ha en i taget ute på banan. Fast han behöver ju träna passivitetsträning också. Har nog slutat regna nu till och med så kan man inte skylla på det. Sen tänkte jag hinna med ett besök hos mormor, fast det kanske får vänta tills imorgon...Puh om dygnet ändå hade lite fler timmar!

Tog ett jättefint foto på Pollux förra veckan när vi var ute och utan någon som helst lycka försökte hitta svamp. Tänkte jag skulle dela med mig av bilden iaf till er. :)

image256

Vilken snygging!

image257

Men Kenzo han är ganska söt han med :P

Ja, ut och träna sötnosarna var det...då kanske de blir lite trötta så man kan våga lämna dem när man själv går på gymmet. Blir det något scrappat kommer det bilder på alstren senare.

Kram och trevlig helg!


Tillägg kl 23.16
Det blev både agility och scrapping men tyvärr orkade/hann jag inte iväg till gymmet. Kenzo var riktigt duktig på agilityn. Dagen resulterade i att han tog både låga hopphinder, däcket och tunnel. Vi provade även slalomen litegrann. Pollux var väldigt duktig men missade lite på mina dirigeringar när han blev för ivrig. Kenzo satt å skällde hela tiden när jag tränade med Pollux...han gillade INTE att titta på. Men två alster till mammas album blev det iaf scrappat när hundarna låg lugnt och sov. Tyvärr slarvade jag när jag fotade så fotona blev inge bra helt suddiga när jag tog i lite för dålig belysning utan blixt. Men jag lägger upp dem så länge så kanske jag tar några bättre sen :)

image262
Läckö slott: Journalingen finns under fickan bakom bilden på slottet. Hade mycket text så jag ville dölja den från själva layouten. Gillar verkligen mitt Magnolia alfabet som jag har använt rubriken. Gillar effekten som blev när jag målade med vit färg runt kortet också och pricken över i:et blev de utstansade hörnen.

image263
Lidköping: Ganska enkel layout. Tyckte det blev coolt med rubriken som följer rundningen på pappret. Tycker väldigt väldigt mycket om mitt Emily alfabet också. Blir alltid väldigt fint!

Kommentarer
Postat av: anna g

TACK! jag förstår dig ang väskan! Var rent såld direkt jag fick hem den, spenderade x antal timmar att sortera=) VILKA FINA LO! det säger jag iofs ofta ;) men wow! Magnolia var riktigt fint!! Va kul att Kenzo oxå blev tänd på agilityn=) Igår lades platsen mot agilityhindrena! Gissa vart X låg och tittade, hihi! KRAM

2007-09-23 @ 16:40:29

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0