Ännu en vecka...

.. på "golvet" på Fagerhult avklarad. Har denna vecka vandrat runt på diverse monteringar. Kopplat mycket sladdar och sådant. Lärt mig "nya" ord som jordsvans, plint och don :) Ganska roligt att montera...fast inte om man ska stå på samma ställe och göra i stort sett samma sak varje dag hela året. Men när man får flytta runt lite och prata med diverse trevliga människor så funkar det. Har varit lite småsegt att ta sig upp på morgonen bara och är inte helt nöjd med vad det hela gjort med mina händer. Har svullna fingrar som liknar små korvar och som det sticker så där i som om de har somnat ungefär plus att det är fulla av skärsår :P Har inga hårda arbetarhänder! Blir skönt med avbrott från det nästa vecka. Har även varit och kikat lite på en prototyplinje som håller på att konstrueras där man ska introducera flödesmontering. Spännande kände jag direkt, behöver ju verkligen bli ergonomiskt utformat på alla sätt och vis om det ska fungera så jag har hintat för min chef att DET, det skulle jag gärna vilja bli involverad i. Får se om han nappar på det. Hörde viskas om att några på företaget ska iväg på en ergonomiutbildning också inom det närmast....nämnde även att detta verkligen var något som föll mig i smaken. Inte alls säkert det är något jag får fördjupa mig i men det tilltalar onekligen.

Annars har veckan bjudit på soliga tupplurer på balkongen efter hemkomst från jobbet och promenader med HuxFlux. Var även på obligatorisk hälsokontroll genom företaget och fick veta att jag var frisk. :) Den har även haft ett trevligt inslag i form av en middag på Anna Gretas Mat & Bar, en mysig restaurang här i Jönköping. Var på middag med övriga traineer (+ syster) och våra faddrar på företagets bekostnad. Smarriga tapas och härlig efterrätt avnjöts tillsammans med några glas vin och trevligt sällskap. Kan inte bli mycket bättre! Emma ärar mig dessutom med en visit ända fram till på tisdag så vi ska nog hitta på något trevligt iaf nu i helgen när jag är ledig. Lovade i ett svagt ögonblick ett IKEA besök... på A6....löningslördag...Vet inte riktigt hur jag tänkte :P Blir nog ett besök på Rosenlundsbadet också under helgen, finns tydligen både äventyrsbad och relaxavdelning där. Mysigt! Dessutom är hon superduper gullig som stannar här under måndag-tisdag när jag ska till Mullsjö på projektledarutbildning så bekymret med hur jag ska göra med Pollux har försvunnit. Ser för övrigt fram emot att få förkovra mig lite och gå på kurs!

Annars tänkte jag ta hjälp av kära syster till att montera mitt vitrinskåp så jag kan få lite fint här i vardagsrummet...eller ja, komma ett steg närmare iaf. Det ligger ju faktiskt bara i en kartong på golvet och samlar damm just nu. Det kan ju få stå upp och samla damm åtminstone ;) Sen kanske det blir lite mer monterande om jag köper sängstommen jag funderar på (förutsatt att den funkar ihop med min nuvarande madrass). På tal om damm...städar varje dag och har ändå dammigt tycker jag. Eller ja...jag dammsuger varje dag iaf med min fina ErgoRapido. Min vanliga dammsugare är inte riktigt som den ska.....går inte att dra ut sladden så jag får köra en specialare med förlängningssladd. Något jobbigt kan jag lova så det är en tillfällig lösning. En ny dammsugare får nog inhandlas SNARAST!

Nu ska vi nog ta och slå oss ner i fåtöljen (får väl sitta i knät på varandra) och se lite film. Härligt med fredag!

Kommentarer
Postat av: Joakim Forsberg

Vad sägs som en blogg där humor blandas med nöje, musik, sport, nyheter och en smutta allvar?

Tycker du det låter intressant så bör du såsom många andra kika in hos min blogg du med :)

Ha en trevlig helg!

2008-04-25 @ 21:01:21
URL: http://joakimforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0