Back in business!!

image895

Då var jag åter uppkopplad. Känner mig lite mer hel nu :P. Svårt att vara utan dator (snart gått en hel vecka ju). Ska inte tråka ut er med ett långt inlägg men jag kan meddela att jag lever. Flytten till Jönköping har gått bra och jag har börjat jobba. Trevliga traineekompisar, mycket info och massor nytt. Känns värre än att gå i skolan :P Denna veckan är dagarna fyllda med möten och nästa vecka börjar verkstadspraktiken (blir 3 veckor totalt så jag ska nog stå ut).

På detta adderas många IKEA besök (blir lätt så när man bor 5 min ifrån) och uppackande av lådor och kartonger, tapetrivande och annat renoveringsarbete. Klockan ringer på tok för tidigt på morgonen (tidigare och tidigare för varje dag verkar det som - idag redan 05.50!). Trivs det gör jag redan i lägenheten trots röra. Vardagsrummet där jag för närvarande klämt in min arbetsplats är nytapetserat och fint men fullt med flyttkartonger och ont om sittplatser. Sovrummet är det enda som är FINT (och någorlunda klart)! Hur mysigt som helst (bilder kommer) med nya fina garderober, inte en klädkammare men garderober nästan stora nog att kliva in i, superfina tapeter och min finfina kristallkrona som pricken över i:et: Saknas gör ännu sängbord, gardiner och golvlister men allt förväntas tillkomma i helgen. Kontoret står näst på tur (handlade tapeter idag) och så hallen. Blir tapetsering i hallen först och sen blir det garderobbygge och klinkersläggning. Med andra ord jag har fullt upp och mamma hjälper tappert till. Hon är här nu under veckan och hjälper mig och i helgen var även Bo här och han lovade att återkomma, får se om han törs.

För mycket tur vore ju inte bra så jag toppar det hela med att första natten jag är i Jönköping råka ut för något/några puckon som försöker slanga bensin från min bil. Det misslyckas de med men de repar mitt tanklock och bucklar till det - snacka om att jag blev less och arg. Var beredd att lämna Jönköping på studs! Sen dess har jag också lyckats få parkeringsböter då jag ställde mig på ett annat ställe för att slippa få min bil förstörd. Att få parkeringsplats eller garageplats i föreningen verkar svårt och frustrationen runt parkeringsfrågan växer!

Men nog om detta, om jag ska orka upp imorgon så är det dags att dra sig mot sängen. Ny dag imorgon med nya möten, nya utmaningar och mer renovering! Uppdatering kommer när tillfälle ges, är som sagt något busy (vill ju få klart scraphörnan så snart som möjligt :P)

Kommentarer
Postat av: Anna o Xante

Va kul att ha dig online igen! Förstår att det är mkt nu! Du får ha en härlig vecka nu och njut av det som går, vardagen kommer snabbt flugandes annars. kram

2008-04-09 @ 08:10:18
Postat av: Anonym

Fan vad trist med bilen. Finns så många puckon! :(

Men det är ju bra att lägenheten verkar bli bra och att det verkar bra på jobbet. :)

Puss på Kram

2008-04-09 @ 09:11:15
Postat av: Lisbet

Jag har opererat mig och har inte åstakommit så mycket på sistone. Men nu känner jag att jag behöver inspiration så jag kör en ordentlig blogrunda för att titta om du skapat något nytt eller hittat på något annat som ger mig inspirationen tillbaka.

Ha en underbar helg

2008-04-11 @ 09:49:17
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Elin & Tipp

Låter som om det är fullt upp här! Kul att få inreda och göra i ordning sitt eget hem!!
Kram

2008-04-13 @ 16:07:27
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Anonym

Tjo! Tänkte bara meddela att jag har hittat hit igen. :) Jag tappade bort dig ett tag, det var jobbigt, men nu är jag lycklig igen! Nyfiken på lägenheten, du måste lägga ut bilder! Puss

2008-04-14 @ 20:04:13

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0