Första utkastet till mitt pysselrum...

..ja, nu har tankeverksamheten satt igång ordentligt till det som ska bli min pysselvrå. Har ritat upp rummet med mått i IKEA:s planeringsverktyg och satt in lite möbler. Tyvärr fanns inte de möbler jag funderat på att välja på så jag fick rita in grå klumpar istället :) Blev inte helt optimalt men här är ett första utkast. Lite inne på antikbetsat men vi får se om det slutar med det eller något helt annat.

image910

Här är ytterligare ett försök till att göra en skiss sett från andra hållet. (klicka för större format)


Nummer 1 i bilden är mina 3 garderober som jag ska göra iordning så småningom. Skulle vilja prova en teknik som heter schablonspackling för lite 3D effekt - läs mer HÄR (OBS pdf fil) men det är en annan historia som jag återkommer till. Alternativet jag utgått från här är serien ALVE från det stora möbelvaruhuset (förståss, man är ju lojal) där nummer 2 är skåp med dörrar: Serien kommer även i svartbrunt vilket är väldigt snyggt men kanske mindre praktiskt har jag kommit fram till. Dessutom blir rummet väldigt mörkt med så mörka möbler.

Väggen nummer 2 står emot är den väggen som är brun eller kanske mer nougatfärgad, resten av väggarna är ljust beige. Hade tänkt mig att min Thailandstavla som MammBo köpte åt mig ska hänga där också den var så fin mot den bruna väggen. Blir glad av att titta på den (även om jag vet att inte alla gillar den men det är ju JAG som bor här så jag bestämmer själv).

image911
image916

Nummer 4 är även den ur ALVE serien, bokhylla med låda (tänk scrappingpapper om det nu funkar har inte kollat höjden):

image913

Nummer 3 är skrivbord av något slag, gärna med rundat hörn för dator plats. Vill ha gott om plats för dator och för att sitta och pyssla och scrappa. Kanske inte blir det snyggaste möjliga när man ska ha ett så stort skrivbord men det ska vara funktionellt annars får det vara. Tittat på VIKA FURUSUND som bordsben till skivan ger smart förvaring av datorn eller någon pärm eller så. Kommer i furu som jag i så fall tänkte betsa själv.

image915

Vid nummer 5 tänkte jag mig lite smart pysselförvaring kanske i form av någon hylla eller liknande. Ja, funderingarna fortsätter....får se hur det slutar. Klart som korvspad är att min och Annas slogan måste finnas i någon form, någonstans i rummet - Think outside the box. Har lite funderingar på vinylplastvarianten på väggen ovanför skrivbordet kanske. Gardinen i rummet kommer bli den jag hade i rummet hemma nu höstas (ska bara sy om den så den passar)

image917



Kommentarer
Postat av: Anna o Xante

Det ska bli spännande att se hur det blir, säkert mkt läckert! Sitta och skapa en massa!

2008-04-19 @ 17:13:25
Postat av: Syster Yster

Jag tyckte tavlan var jättefin. :)

2008-04-19 @ 20:48:30
URL: http://www.emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0