One down two to go...

Då var första veckan på verkstadspraktiken avklarad och därmed vecka 2 som anställd på Fagerhult. Har fått förklara vem jag är och vad jag gör där många gånger under den här veckan. De flesta tror att vi är studenter på praktik eller liknande. Erica (en av de andra traineerna) fick till och med frågan om hon var där och arbetsprövade *haha*. Men men det är inte lätt att veta. Har i alla fall varit på det som kallas optikavdelningen där man tillverkar och monterar bländskydd och reflektorer till armaturerna (märker att jag är in the business nu va när jag slänger mig med massa termer). Har både provat att bocka plåt och att montera. I dag till exempel har jag stått och monterat bländskyddet (allt i aluminium på bilden) och reflektorn (det vita som omger bländskyddet) till en armatur som heter Indigo Ed2.....många exemplar blev det :)

image905

Lite enformigt blir ju sånt där monteringsarbete men det kan man väl inte komma ifrån. Var ganska festliga arbetskamrater, har skrattat mycket under veckan och haft riktigt skoj emellanåt. Nästan lite sorgligt att lämna dem för att prova på den avdelning som kallas monteringen nästa vecka. Där kopplar man sladdar och annat sånt jox.

Tidiga morgonar har det blivit. Upp vid femsnåret för frukost och hundpromenad. Bara jag, Pollux och fasanerna vakna så dags. Har varit jag som kört denna veckan också så jag har börjat dagen med en sväng om Huskvarna för att hämta upp Erica Låter värre än vad det är, bor 5 min därifrån. Jobbet börjar i vilket fall kl 7 och detsamma gäller nästa vecka. Synd att säga att man vänjer sig vid att stiga upp så tidigt men de kvällar när jag trött somnat innan kl 22 har det varit något lättare att ta sig upp. Har inte gjort så mycket på kvällarna, försökt städa upp lite och få lite ordning. Ikväll har jag monterat ihop mitt badrumsskåp så nu finns det lite struktur i badrummet med. I helgen ska det bli fint väder så det blir nog lite promenader med P och så ska jag åka runt och titta lite på soffor tänkte jag.

Måste ju avsluta med att uppdatera om veckans klameri med rättvisan :P Var på stan för första gången igår kväll för att fika med min fadder Nina (som har läst R i Luleå, var trainee förra omgången och kommer från Karlskrona). Parkerade glatt på stan och fikade ett par timmar. När jag sedan kommer tillbaka till bilen så tittar jag på min mobil...7 (!) missade samtal från okänt nummer. Skumt! Sätter mig framför ratten och ska köra iväg när någon knackar på rutan. Då är det en kvinna som jobbar på caféet precis intill som säger att polisen har försökt få tag på mig för att min bil hade rullat så att den blockerade bilen bakom mig. Nu kopplade jag de 7 samtalen jag hade missat. Gud så pinsamt och skumt, hade faktiskt växel i men inte dragit handbromsen. I alla fall så hade de till slut lyckats komma bort och det syntes ingen polis i närheten så lite lätt generad körde jag hem. Tur att jag har så diskret färg på min bil så ingen känner igen mig...nä just det, det hade jag ju inte alls det :P Får bli bussen i fortsättningen när jag ska in på stan! :))

Vad skönt det ska bli att få sova imorgon bitti!

Kram och trevlig helg!


Kan även meddela att jag har parkering numera. Tydligen kan de trolla fram parkeringar om man blir tillräckligt irriterad och arg på dem som min kära mor blev förra veckan när hon var här och jag hade fått böter. Jag hade ringt samma vecka som jag kom upp och hört hur det fungerade, hur lång kö det var och hur jag låg till i den. Då fanns det absolut ingen chans att få varken parkeringsplats eller garage. Jag hade inte möjlighet att ringa Riksbyggen under dagen förra veckan då vi hade möten hela tiden så mamma ringde och skällde lite på dem och vips....så hade jag en parkeringsplats. Mycket märkligt! Undrar vad man ska göra för att få en garageplats?!

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Tur med mammor som kan skälla lite ;)
Konstigt att bilen rullade och blockerade! Tur att det fixade sig! Kan förstå att det var lite pinsamt...
Kram!

2008-04-19 @ 11:10:56
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0