Platta paket = enkel transport?!

Ja,d et är väl så det är tänkt iaf. Om man inte gör som lilla jag....jag och Emma går i godan ro och tittar på IKEA och jag bestämmer mig för ett skrivbord jag vill ha, en sänggavel, ett balkongbord plus lite annat smått och gott. Helt utan att riktigt tänka efter hur stora paketen jag ska transportera hem i min lilla Toyota Corolla, egentligen är. Sänggaveln och skrivbordet skulle hämtas ut på lagerutlämningen och vå fick lite bekymrade miner när vi såg hur stora paketen egentligen va. Hmm, hur ska det gå in i bilen? Kommer ju aldrig funka. Vi gjorde ett tappert försök och bjöd alla andra omkring oss på lite underhållning som bonus.

Vi stod där med 2 STORA men visserligen väldigt platta paket kvar och funderade som bäst på hur vi skulle få hem dem. Köra och hyra släp? Begära hemkörning? Lite knasigt kanske när man bor 1.5 km bort. Då kom en man och hans inte så muntra fru förbi och undrade åt vilket håll vi ska på. När jag förklarat säger han: - Synd att vi ska på andra hållet då. Suck! Lite mer fnittrande och smått panikslagna ideér...vi kan köpa hjul och sätta på kartongerna och gå hem! Då kom "den-snälla-IKEA-mannen" fram och frågade samma fråga. Förklarade igen var jag bor och han erbjöd sig att slänga upp mina paket på taket på sin bil (ovanför sin nyinköpta säng) och köra hem det åt oss. Vilken ängel! Att det finns så snälla människor. Många tack och en hundralapp senare (helt klart värt det att få hem paketen så smidigt) stod vi utanför porten med alla våra paket och analyserar vår situation lite mer och skrattar ännu mer åt hela situationen. Ganska pinsam historia men än en gång bjuder jag på det. Tur att jag inte känner någon i stan än :P

Bilder på hur det blev med ny sängstomme och nytt skrivbord kommer. Sååå skönt att slippa snubbla om sladdarna i vardagsrummet och slippa ha datorn på matbordet. Ännu ett steg i rätt riktning till min färdiga lägenhet är taget!

Kommentarer
Postat av: Anna

hahahaha. Jag fattade inte riktigt innan men nu så...ska bli spännande att se sen.

2008-04-27 @ 17:07:53
Postat av: Elin & Tipp

Haha, det lät väldigt skojigt ;) Det kommer ni komma ihåg en låååååång stund efteråt hihi.
Kram!

2008-04-27 @ 17:47:42
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Jossan

Såg att ditt exjobb kommit upp på webben, såg ju jättebra ut! Hoppas att mitt kan joina ditt där snart. ;) Kram Jossan

2008-04-28 @ 09:26:29

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0