Smygtitt på renoveringen...

...måste ju börja uppdatera er lite om hur det ser ut här hemma nu. Fortfarande långt ifrån klart men helt klart beboligt. Golvlister saknas t.ex i alla rum utom köket. :) Bilderna är jättekass för min kamera är sådär bra. Men ni kanske fattar ändå.

image783


Sovrum (vägg i vägg med köket): Har rivit ut de tre fasta garderoberna och ersatt med Hopen hörngarderob från IKEA. Fick därmed ingen klädkammare (platsen var lite knapp) men hörnet är så stort så man kan kliva in i det så nästan :P Plastmattan rök och ersattes med fint ekparkettgolv. Sängbord Hemnes från IKEA inhandlades i väntan på den framtida drömsängen med tillhörande sängbord. Tapeten är åt det gröna hållet btw om ni undrar, ser lite olika ut på bilderna. Gardinstången åkte upp igår men jag upptäckte att gardinerna jag hade var för korta :P (Får väl försöka lägga ner dem)

image898


Från vänster (klicka för större bilder):
Mitt lyxiga tapetvård och den stora hörngarderoben.

Vardagsrum: Bara hunnit att tapetsera här än så länge. Golvet skulle behöva slipas och jag har inte satt upp någon gardinstång så fönstret är lite kalt. Däremot har jag fått upp mina små söta fönsterlampor. Hamnade i samma fönster då det blev lite fjuttigt annars. Möblerna har väl i stort sett bara placerats in utan någon större plan. Ska försöka hinna med att kika runt på lite olika soffalternativ i veckan. Kan bli lite jobbigt om man kanske får besök så småningom och bara har en fåtölj att sitta i. Dessutom fungerar vardagsrummet numera även som kontor, inte helt optimalt kanske.

image901

Från vänster (klicka för större bilder):
Min sideboard inklämd bland lite annat smått och gott. Riktigt snyggt med den gröna vasen på i alla fall och till höger delar av utsikten man ser från mitt vardagsrumsfönster

Kontoret: Är tapetserat men tomt på möbler. I stället fyllt med de flyttkartonger som ännu står ouppackade. Garderobsdörrarna ska slipas och målas och lika så ska insidan av garderoberna målas och inredningen bytas. Puh, känns som det är en hel del kvar att göra. Tapeterna är beiga vävtapeter med en fondvägg i samma tapet men en annan nyans (brun). Rummet ska planeras och struktureras upp....snart...

Hallen: Är tapetserad och fin i samma beige vävtapet som kontoret. Dock är hatthylla och allt utrivet och en garderob med skjutdörrar ska tillkomma. Ska även lägga klinkers precis innanför dörren tänkte jag.

Köket: Här är det inget gjort alls mer än att jag har möblerat det. Inte alls så fräscha luckor och skåp så det får bli en helrenovering framöver nån gång när allt det andra är klart. Det duger så länge men jag drömmer om det omgjorda köket :) Trulsan har i alla fall hittat sin plats i "trollkarlshatten" ursprungligen på en flyttkartong som stod i köket. Tyckte dock inte det var så snyggt att ha en sån kartong framme så det blev ett litet ek LACK bord från IKEA istället. Stereon ska bort från köket den med men just nu står den där den står. Kanske dyker det även upp ett barbord i framtiden istället för det lånade bordet från mormor :P

image904

Ja, det var en liten smygtitt på lite som är gjort hittills. Det kommer bli bättre (hoppas jag) framöver men nu bor jag mest. Ägnade kvällen idag åt att städa bort slipdamm. Men snart är det sovdags. Upp strax innan 5 imorgon är det som gäller. Usch å fy! Ägnade dessutom dagen idag åt att bocka plåt vilket inte är så upplyftande för själen. Man får massa tid att tänka på annat under arbetstid i alla fall om man nu ska försöka se det lite positivt.

Kommentarer
Postat av: Anna o Xante

ÅH va kul med lite bilder!! Det har vi väntat på! Även om det inte är klart så ser det ju helmysigt ut!! älskar de stora fönsterna i vardagsrummet.
kram kram

2008-04-15 @ 00:48:35
Postat av: Elin & Tipp

Så fint. :) Det kommer bli super duper fint när du är klar. :)
Kram!

2008-04-15 @ 12:35:10
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Carin

Hej! De såg ju jätte finnt ut även om du inte är klar! Du har så bra samk när det gäller inredning! Fortsätt att hålla oss uppdaterade kram från oss i Luleå

2008-04-15 @ 22:22:27
Postat av: Anonym

En bra början siss. Kommer bli precis så fint som jag förväntat mig... :) Men jag måste faktiskt påpeka att jag gärna hade haft en sittplats i vardagsrummet om vi ska ha lite fredagsmys å så när jag kommer å hälsar på... :)

2008-04-15 @ 22:29:36
Postat av: Anonym

Kommer bli superfint! Kram

2008-04-16 @ 22:05:23

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0