Saknar mina missar...

...ja, mina kissemissar alltså (Tuss får nog faktiskt räknas som min hon med nu tycker jag). Tycker de har varit hemma hos mamma på tok för länge nu. Men efter belysningsutbildningsdagarna (långt ord) i Köpenhamn i början av september så ska de få komma hem igen. Mysigt! Just nu är det för mycket resande för att det ska fungera att ha dem här.


Måste ju även berätta att jag nu har lyckats hitta en dagmatte och husse till Pollux. Satte upp lappar i alla trappuppgångarna runt vår gård och fick napp igår. Var över och drack kaffe hos dem och de fick träffa Pollux. De är i 30-årsåldern och hon jobbar natt och han har inget jobb just nu, de är hundvana och verkade väldigt trevliga. Pollux verkade gilla dem direkt så jag hoppas att det ska lösa sig nu. Första testet blir på torsdag, förhoppningsvis känns det bra för dem också så de vill fortsätta. I så fall är det en STOR sten som lyfts från mina axlar. Jag kan börja göra saker på kvällarna om jag skulle vilja när jag vet att P haft sällskap och blivit rastad under dagen. Underbart!

Till helgen kommer syster upp och hälsar på det ska bli skoj! Blir nog lite bio, shopping och annat mys skulle jag gissa. Men innan dess är det tentaskrivning och jobb som gäller. Ingen rast och ingen vila inte. Har faktiskt varit ledig i två dagar den här veckan för att kunna plugga lite extra. Får se hur det går med tentan imorgon. Förhoppningarna är tyvärr inte jättehöga men man vet ju aldrig. Beror helt på vilka tal de kan tänkas slänga in på tentan! Blir en tur in på jobbet efter tentan också för att få lite mer material till det nystartade projektet. Spännande!

Var i Sthlm i veckan på tjänsteresa, besökte en industridesigner som Fagerhult jobbat en hel del med, Olle LundbergLundbergDesign (får han lite gratisreklam). Vi fick lite hjälp och uppslag till ett projekt alla tre traineerna har tillsammans. Väldigt givande! Han berättade även lite mer om hur de arbetade med sin designprocess och var de hade för projekt på gång. Firman har arbetat mycket mot IKEA och ett av de pågående projekten rörde utveckling av nya köksredskap för just IKEA.. Jag kunde ju givetvis berätta att jag skrivit mitt examensarbete (arbetet finner du i pdf format HÄR om du vill läsa) i just det projektet och han berättade att mitt arbete användes i designprocessen så det var väldigt roligt! Världen är bra liten:) Växte en cm eller två för en stund tror jag, kände mig väldigt betydelsefull. :) Så nu har jag fått framhäva mig själv litegrann och skryta lite också. Känns bra att tänka på det nu när jag sitter och är nervös och uppgiven över hur jag ska lyckas klara tentan imorgon - och de andra tentorna jag har kvar så jag kan få ut en examen någon gång. Suck!
Ungefär så här känner jag mig :/

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tjenar tjejen!

Ett litet steg i rätt riktning att du kan skryta "lite" med dig själv någon gång. Du är faktiskt bra på väldigt mycket. Hoppas nu att tentan går bra.



Kramar

2008-08-20 @ 10:51:45
Postat av: Syster Yster

Jag tycker oxå att det ska bli roligt att komma upp till dig. :)



Å katterna trivs ganka bra här i Södern. Igår satt Nova i badkaret när hon tvättade sig. Hon är inte så dum hon... ;)



Puss på Kram

2008-08-20 @ 18:12:55
URL: http://emmasjidder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0