En dag kvar till nystart...

Årets näst sista dag..en dag kvar tills allt börjar om igen. Läskigt vad tiden går fort. Har inte bloggat på länge och de sista inläggen jag fick till innan jul var ju inte så muntra. Jag har faktiskt i stort sett inte suttit framför datorn sedan jag kom "hem" till mamma. Har ägnat dagarna åt att mysa med familjen, ta det RIKTIGT lungt, träffa vänner, äta på tok för mycket, dricka galet mycket julmust, lyssna på julmusik på både korsen och tvären, sova en massa och bara försökt hitta igen humöret. Har gått hyffsat och allt känns inte lika nattsvart längre - miljöombyte är bra ibland.

Jag försöker tänka positivt, att det kommande året kommer bli superbra. Det kommer säkert bjuda på en hel del överraskningar (som sig bör), både trevliga och lite mindre trevliga. Men jag ska försöka ta mig igenom dem och komma fram med ett leende på läpparna. Jag vet redan att två av mina vänner kommer att få tillökning i sina familjer framåt våren-sommaren och det är jag verkligen spänd inför och jag är väldigt glad för deras skull! Tyvärr kommer jag vara på andra sidan jorden när storken ska leverera (fast i det ena fallet hade det inte gjort så stor skillnad då hon bor i Luleå), men den som väntar på något gott- tids nog får jag nog också se dem.

Det gågna året har inte varit en dans på rosor men jag kan inte klassa det som dåligt när jag tänker tillbaka. Det har bjudit på förluster och brustna hjärtan men det har också varit året då jag:
  • redovisade mitt exjobb till en nöjd handledare och därmed slutade vara student
  • blev erbjuden jobb på IKEA som jag tackade nej till (för mig känns det som en stor bedrift att ens ha blivit erbjuden en tjänst)
  • av en slump hittade en jobbannons om en traineetjänst (där ansökningen gick ut bara ett par dagar senare) som jag sökte, fick och tackade ja till innan jag ens redovisat exjobbet
  • gick ner 8 kg
  • flyttade till en helt ny stad
  • köpte en lägenhet
  • renoverade samma lägenhet (med ovärderlig hjälp från MamBo - tackar och bockar!)
  • träffade väldigt mycket nytt folk - lärde känna några av dessa lite bättre och därmed fick ett par helt nya vänner
  • tack vare minskade avstånd fick möjlighet att umgås lite mer och lite oftare med "gamla" vänner
  • blev lite småförälskad i Gotland :)
  • upplevde en minnesvärd (om än väldigt regnig) vandring i svenska fjällen
  • scrappade på tok för lite (inte något positivt iofs)
  • hade en underbar födelsedagsfest/inflyttningsfest med kära vänner som fortfarande värmer mitt hjärta - tack för att ni finns!!
...det känns inte som ett helt dåligt årsresultat när jag nu försöker vända på det och fokusera på det positiva i året som gått. Det negativa ska jag inte lista, det är ju givetvis sådant som inte är roligt men som jag ska fortsätta bearbeta lite för mig själv och försöka dra lärdom av så att jag inte gör om samma misstag igen. När det gäller personer som betytt (och fortfarande betyder) väldigt mycket för mig som under året försvunnit ur mitt liv ska jag försöka fokusera på det som var bra när det var bra och hur jag kände det då. Spara det som ett positivt glädjande minne och inte motsatsen. Gud, så vis och vuxen jag känner mig när jag skriver så :)

Nu vill jag bara avsluta med att önska alla läsare ett riktigt

GOTT NYTT ÅR!

Jag har stora förhoppningar om ett spännande nytt år som förhoppningsvis kommer att bjuda på mycket glädje och spänning! Återkommer (med ett leende?) 2009...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vilket händelserikt år du har haft.. :)

Här har det inte hänt så mycket känns det som.. :(

Gott Nytt År världens bästa syster!

puss på kram

2008-12-31 @ 15:51:17
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Elin & Tipp

Tack detsamma!! Och jag hoppas också att man kan ta lärdom av de misstag man gjort och det som gått fel... Nu är det nytt år och nya möjligheter, eller hur?

Kram!

2009-01-01 @ 19:58:37
URL: http://elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0