En riktig 'må bra dag'...

...hade jag igår tillsammans med Nina och Karin (vandrarkompisarna från i somras). Vi startade dagen med att strosa lite på stan. Har nästan handlat alla mina julklappar och de jag har kvar blev inte köpta igår heller :) Hade nog väntat mig att det skulle vara ännu mer hektiskt i affärerna men det var inte allt för illa. Men efter ett tag tröttnar man ju på att trängas med folk så vi satte oss istället och fikade/käkade lunch på ett café och mådde helt enkelt bara bra. Sedan toppade vi dagen med några timmar på Rosenlunds relaxavdelning badandes ångbastu och bubblandes i poolerna. Superskönt! Ett besök  i Sofiakyrkan för Luciakonsert följt av trevlig tre rätters middag hos casa Anna avslutade dagen.

Så här vintervit Lucia fick vi (fast idag är det plusgrader så allt håller på att försvinna).
Hade du någon snö?

Tyvärr har lilla Pollux fått väldig diarré så jag försöker (än så länge) förgäves att hjälpa honom. Just nu är han satt på svältkur i 24h med endast tillgång till vätska. Är något trött på att torka bajs på köksgolvet (det glamourösa hundägarlivet) och förståss lite orolig för stackarn som inte kan rå för att han är nödig hela tiden. Får hoppas att det bättrar sig över dagen, avvakta var rådet jag fick när jag ringde veterinären. Magen måste ju tömmas helt förr eller senare och då kanske han mår lite bättre. :/ Någon som har några tips så mottages de gärna. Risavkok försökte jag servera herrn men det var han inte sugen på.

Trots magsjuk hund så fick jag en mysig adventsfrukost (efter städning och hundpromenad). Tänk att det redan är tredje advent. Tiden flyger iväg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0