Vintervitt...

Snöomgång nummer två har passat på att singla ner under gårdagskvällen och i natt. Fortfarande ingen borste i bilen så det blev till att skrapa bort snö med skrapan (igen). Var i Borås och jobbade och det var SEGT att köra dit kan jag lova. Visst det var väl lite halt så då är det ju ok att köra lite saktare. Precis utanför Jönköping är det växelvis ett och två körfält och jag råkade hamna bakom en saltbil och en plogbil som hade sällskap längs med vägen. Det är ju bra tänker ni att de plogar och saltar, jo visserligen men när de tar varsin fil då det blir tvåfiligt blir det väldigt svårt att komma förbi vilket resulterade att jag fick krypa fram i 50 km/h ungefär i 20 min. Minst sagt frustrerande!

Annars har jag en sån där kväll när jag försöker vara flitigt. Jag har varit och handlat, jag tvättar, har fyllt på olja på bilen, ska tömma sopor (spännande att veta va), dammsuga och julbada och grooma hund. Puh, kommer vara trött när det är sovdags. Hinns det med ska jag försöka göra några julkort till men det kanske får vänta till helgen :)

Upptäckte idag att bensinpriset sänkts på nytt. Vill gärna påpeka hur lycklig jag är för detta. I Jönköping kostar Blyfri 95 "endast" 9.84 kr idag!. Hörde på radion att det inte varit så lågt sedan början av 2005 (!). Dags att fylla tanken med andra ord.

Imorgon tjuvstartas luciafirandet med att barn från skolan i Fagerhult kommer och lussar för oss. Mysigt! Riktigt luciafirande blir det i helgen då jag ska gå på luciakonsert i kyrkan. :) Imorgon är det fredag, mindre än två veckor kvar till julafton! Härligt med helg, jag är trött och längtar efter att få sovmorgon.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Hur groomar man en hund? Klippt bort stig-helmer frisyren eller? :p



Visst är det lyxigt med spa! Verkligen något jag kan tänka mig att göra igen. Snart! :D

2008-12-11 @ 21:07:36
URL: http://emmasjidder.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Hejsan!

Hej mitt Vinterland.... Det låter härligt, men man skulle slippa bilkörning. Så flitig du är. Glöm inte att ta hand om dig själv och koppla av lite också. Jag ser också fram emot Luciafirande på jobbet i morgon. Först lite julmys med Personalen sen bjuder 6-orna på Luciamorgon kl. 9.00.

Ha en mysig Lucia

Kram

2008-12-11 @ 21:17:05
Postat av: Julbloggarn

Vad avundsjuk jag är, här har vi ingen snö alls :(

2008-12-12 @ 12:04:46
URL: http://www.julbloggen08.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0