Digitala skärmaskiner del 2 -Boss Kut Gazelle

Ojoj, kan inte annat än att direkt skriva om nyheten som Anna så snällt tipsade mig om idag. Boss Kut släpper en ny digital skärmaskin - Gazelle. Glöm QK Silhouette säger jag, den här verkar strået vassare (och då gillar jag ändå verkligen QuicKutz).
image813

Bumbelbee Scrapbooking kan man förbeställa maskinen (bröjar säljas i maj först så de första levereras i juni) och följande beskrivning är ett utdrag från sidan.

Nu är den äntligen här! Tänk att kunna använda 12x12 fullt ut i en digital maskin! Du kommer att fullkomligt älska denna innovativa digitala skärmaskin med sin kompakta profil och läckra design från Bosskut! Maskinen är designad för dig som scrappare och arbetar med ett högt tryck på 500 gram, vilket gör att den enkelt klarar att skära igenom t.ex. tjock cardstock!

image812
Fronten har en "pull-down" lucka som förvandlas till en pappersmatare när den är öppen. I stängt läge så skyddar luckan skäraren och gör förvaring och transport enkel och smidig.

Du behöver inte längre kämpa med komplicerade program/mjukvara som är svåra att förstå sig på. Gazellens mjukvara är så användarvänlig att du kommer att kunna skära ut former, motiv och annat på mindre än en timma!

Bosskut Gazelle har en mängd roliga funktioner som bl.a embossing och att brodera! 12" skärvidd ger dig en mängd nya dimensioner att arbeta med jämfört med t.ex 6" maskiner såsom Silhouette, m.fl. Nu kan du skära t,ex en riktigt stor flourish!

Specifikation Gazelle:
- Har 12" skärvidd. Kan skära ut 12" x 24"
- Skär utan problem igenom tjock cardstock, glitterpapper, tjocka metallpapper, vinyl, skum och lättvikts chipboard
- Sammanfoga ord, former och motiv direkt i Gazelles mjukvara
- Skapa dina egna bilder
- Scanna bilder
- Rita, skär, sammanfoga, skugga, pierca, brodera, gravera, m.m.
- Addera dekorativa kanter till dina bilder mes "sax verktyget"
- Skärhastighet är imponerande 600 mm/sekund

Låter väldigt lockande att man kan skriva ut så stora motiv plus att man kan skära i en mängd olika material, t.o.m filt och chipboard vilket inte Silhouetten klarar! Du kan se den in action på YouTube HÄR.

Priset för den lilla älsklingen är 4 100 kr.Tycker dock den var lite dyr (givetvis när det är nått man vill ha). En Silhouette går som jag nämnde i förra inlägget på ca 3 300 kr men å andra sidan klarar den ju inte lika stora format. Känns lite riksfyllt att köpa något som man inte kunnat läsa lite användarrecensioner på heller så det blir väl till att lugna sig lite. Fast det är alltid kul att vara först också :P Men jag kanske ska satsa på att skaffa möbler till min lägenhet först.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Det är ingen billig hobby du har... :p
Men det verkar vara en grym maskin. :)
Å du... jag har bloggat nu.. :D

2008-02-23 @ 23:57:31
URL: http://emmasjidder.blogg.se
Postat av: Emma

Vad tycker du om Gazellen?

Sitter och funderar på vad jag ska satsa på, en Cuttlebug, Gazelle eller en Silhouette.

Kanske har något goda råd att ge kring detta, samt har du något annat vertyg du håller på med?



Häls. Emma

2008-11-25 @ 14:37:42
URL: http://smurfpyssel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0