Superstart.se

image809
Vill bara tipsa alla som inte insett hur bra superstart.se är att ha som just startsida. Där kan man ha allt man kan tänkas behöva lätt tillgängligt.
Du kan
  • kolla väder- och pollenprognoser
  • hålla koll på mailen
  • se nyheter
  • få recept
  • lagra filer
  • skriva kom-ihåg listor
  • hålla koll på dina favorit tvprogram mha en personlig tv-tablå
  • omvandla mått/vikt etc
  • hålla reda på födelsedagar
.....ja valen är oändliga. Dessutom kan du nå din startsida från vilken dator som helst. Jag har använt den ett bra tag men kom idag på ytterligare en funktion som gör det så himla mycket bättre. Jag kan hålla koll på alla mina favoritbloggar. Jag kan se om de skrivit några nya inlägg och drar jag markören över en rubrik får jag dessutom en förhandstitt på inlägget. Hur bra som helst, mina bloggrundor kommer bli så mycket mer effektiva! Så här kan det se ut:

image808

Tog ett tag innan jag kom underfund med hur man skulle göra med de där rss-flödena som gör att det hålls uppdaterat. Men det var inte så svårt.

Liten guide till att lägga upp bloggar i superstart.se:
  1. Klicka på "Nya Block" längst upp till vänster
  2. Under "Populära block "hittar du "Nyheter/RSS"
  3. I fältet "Adress till sida" skriver du in adressen till sidan och flödet. För alla blogg.se sidor slutar det på index.rss tex skulle jag skriva http://tokfias.blogg.se/index.rss om jag ville lägga till min blogg.
  4. Har du svårt att hitta adressen till flödet, vilket jag inte har en aning om hur man ska kunna veta egentligen, kan man gå in på netvibes.com och söka reda på den genom den sidan. Sedan är det bara att kopiera in den i adressfältet på superstart.se. (Finns säkert andra sätt att få reda på det men så här gjorde jag)
  5. Detta steget kan du hoppa över om du redan vet den fullständiga adressen. För att söka rätt på adressen via netvibes räcker det om du vet adressen till sidan. Då går du in på "Lägg till innehåll" längst upp till vänster. klickar på "Lägg till webbflöde". I rutan efter "Länk" skriver du in webadressen och klickar sedan på "Lägg till". Ett antal alternativ kommer fram. Kopiera den adressen som det står RSS efter och klistra sen in i superstart.se
  6. Klicka på spara och det är klart!!
Nu ska jag fortsätta skriva!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Olivia

Åh, vilken underbar sida! Har suttit och pysslat lite med den i några minuter och jag är redan kär! Tack för tipset!

2008-02-21 @ 19:56:33
URL: http://olivialindstrom.blogg.se
Postat av: Anna G

haha! jag vill i såna fall ha väder sidan.. om man nu inte orkar att kolla ut genom fönstret!
Molnigt och -4grader, hahahahaha!
Min kompis har den oxå, men jag tycker den är ganska rörig! Vi får väl se om jag konverterar till den oxå...

2008-02-21 @ 20:08:15
Postat av: syster yster

superstart=supersmart.
ska pyssla med min startsida när jag kommer hem, lägga till bloggar å så.. :)

2008-02-21 @ 22:38:53
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0