Anne Geddes

Efter att ha träffat Theo under nyårshelgen blir man ju lite bebissugen. Kan därför inte låta bli att tipsa alla nyblivna mammor och andra också förståss om Anne Geddes underbara bebisbilder (om ni har missat dem). Upptäckte själv dem under min USA vistelse 1999-2000 och jag tycker de är helt underbara. Kanske något att hänga på väggen i bebisens rum. Perfekt som present tycker jag själv (trots det har jag inte gett någon till Emelie och Ola ännu....skumt).
image677

Anne Geddes är en av världens mest kända barnfotografer. En fyrbarnsmamma från Queensland, Australien. På hemsidan kan man även köpa barnkläder designade av Anne. Titta bara på den här söta nyckelpige outfiten :)

image676

Här kommer iaf några smakprov på några av mina egna svartvita favoriter.

image688

image678

image680

image687

image681

Hon har även mängder av söta bilder där barnen är utklädda till djur eller blommor. Här är några smakprov.

image689

image682

image684

image685

image690

Som sagt, finns mängder av fina bilder. Det här var bara ett smaprov.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

I just love love love LOVE her art! :)
Men det visste du ju redan...

2008-01-08 @ 15:12:29
URL: http://emmasjidder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)


Har du en egen blogg/hemsida?:


Vad har du på hjärtat?:


Trackback
RSS 2.0